فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خبر داد؛

اعزام بیش از 2 هزار دانش آموز استان البرز به اردوی راهیان نور

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: از اول بهمن ماه نیز با آغاز اردوهای راهیان نور پسران، 2 هزار و 179 نفر از دانش آموزان در قالب 17 کاروان از این استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۳۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ - 14January 2019

اعزام «2179» نفر از دانش آموزان پسر استان البرز به اردوی راهیان نوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید یوسف مولایی» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در نشست خبری که در مدرسه پسرانه رهروان کوثر استان البرز برگزار شد، برنامه‌های اردوهای راهیان نور دانش آموزی زمستان 97 را تشریح کرد.

این مسئول با اشاره به این اردوهای راهیان نور مانند مدرسه تبدیل به سنگر آموزش برای نسل جوان جامعه شده است، اظهار داشت: انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه امری ضروری و لازم الاجراست.

وی افزود: حساسیت این دوره و لزوم توجه به تربیت و رشد نوجوانان و جوانان سبب اهمیت و توجه ویژه به اردوهای راهیان نور می شود. کشورها و تمدن‌ها برای این که بتوانند اصالت و فرهنگ خود را حفظ کنند، باید مفاهیم و ارزش‌های خود را سینه به سینه منتقل کنند که یکی از بهترین مسیرها آموزش فرهنگ از طریق کودکان در فضای مدرسه است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: دوره دفاع مقدس دوره خاصی است که باید هنوز به شناخت ابعاد و لایه‌های مختلف آن پرداخته شود تا بتوان نکات ناب آن را کشف و منتقل کرد.

مولایی افزود: ما شاهد اوج فرهنگ ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس هستیم. بسیاری از جنگ‌ها در طول تاریخ مبتنی بر قدرت تجهیزات و امکانات مادی است، اما در دوران دفاع مقدس امکانات ما بسیار کمتر و ضعیف‌تر از دشمن بود. رژیم بعث عراق روز به روز مجهزتر می‌شد؛ اما رزمندگان ما و جوانان ما با اتکا به مکتب خاص دفاع مقدس توانستند بر قدرت این تجهیزات و تکنولوژی دشمن پیروز شوند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: جوانان ما در مکتب دفاع مقدس به خوداتکایی رسیدند و بر اثر اعتماد به توانایی جوانان این مرز و بوم و با ایمان به خداوند به آنچه که می خواستند دست یافتند.

مولایی گفت: همیشه در طول تاریخ در طی جنگ ها و معاهده های مختلف از خاک ایران کاسته شده، اما در طول هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم این که تمام دنیا در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده بودند، حتی یک وجب از خاک پاک ایران کم نشد.

وی اضافه کرد: جنگ درس اعتماد به نفس و شناخت و بهره‌مندی از توانایی‌ها و قابلیت‌های جوانان وطن بود. اکثر فرماندهان موفق جنگ ما از جوانانی بودند که با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس الحق شگفتی آفریدند. آن چه که محور و نقطه اتکای مکتب دفاع مقدس بود، تبعیت از ولایت بود که سبب وحدت و همدلی بین ارتش و سپاه شد و به تبع آن موجب موفقیت و پیروزی در جنگ شد.

این مسئول با اشاره به این که یکی از مهمترین راهکارهای بالابردن بصیرت انقلابی و شعور دشمن شناسی در بین نسل نوجوان گسترش فرهنگ دفاع مقدس است، اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس 36 هزار نفر شهید دانش آموز تقدیم کرده‌ایم که برخی از آن‌ها در مکتب دفاع مقدس آنچنان رشد کردند که تبدیل به فرماندهانی خالص، شجاع و مدبر در طول جنگ شدند.

وی ادامه داد: شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی دانش آموزانی بودند که به گفته حضرت امام خمینی (ره) با اتکا به فرهنگ اسلام و شهادت تبدیل به الگو و رهبریت یک جامعه شدند. فرهنگ دفاع مقدس نوجوانان ما را به رشدی سریع و عظیم رساند و سبب ایجاد جایگاه خاص دانش آموزان در مکتب دفاع مقدس شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز متذکر شد: یک هزار و 918 نفر از دانش آموزان دختر از ابتدای سال تحصیلی تا کنون به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام شده اند. از اول بهمن ماه نیز با آغاز اردوهای راهیان نور پسران، 2 هزار و 179 نفر از دانش آموزان پسر در قالب 17 کاروان از استان البرز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد. اردوهای زیارتی راهیان نور انفرادی و خانوادگی نیز از 15 اسفند لغایت 15 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار