یک نویسنده دفاع مقدس:

جنگ تجربه کرده‌ها در عرصه ادبیات پایداری موفق‌ترند

حجت الاسلام «سید، ولی هاشمی» گفت: کسانی که جنگ را تجربه کردند در عرصه ادبیات پایداری موفق‌تر هستند.
کد خبر: ۳۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ - 14January 2019

کسانی که جنگ را تجربه کردند در عرصه ادبیات پایداری موفق تر هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت الاسلام «سید ولی هاشمی» نویسنده و کارشناس ارشد ادبیات مقاومت در آیین تجلیل از ربع قرن تلاش سردار «گلعلی بابایی» نویسنده مازندرانی در ثبت تاریخ دفاع مقدس، با بیان اینکه فرماندهان ما جنگ را با دست خالی مدیریت کرده و پیش بردند، اظهار داشت: جنگ ها تمام شدنی اند و آنچه می ماند فرهنگی است که باید انتقال پیدا کند.

وی با اظهار اینکه ادبیات برخاسته از مقاومت است، افزود: ادبیات جنگ، ادبیات ضد جنگ و ادبیات مقاومت سه نوع ادبیات بوده و ادبیات بازداشتگاهی نیز از دل این 3 ادبیات متولد شده است که شامل خاطرات رزمندگان در اسارتگاههای دشمن است.

هاشمی 2 اثر برجسته خاطره و تاریخ شفاهی را شالوده، بنیه و اساس ادبیات جنگ دانست و گفت: در این عرصه کسانی موفق تر هستند که جنگ را تجربه کرده باشند.

این نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: 3 عنصر صداقت، حادثه و تأثیرگذاری در ادبیات مقاومت مورد توجه است که در قلم «گلعلی بابایی» قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تدوین کتابهای مرجع که توسط نظامیان عراقی نوشته شده است، آن را خطر بالقوه ای برای تاریخ دفاع مقدس دانست و ضمن اظهار نگرانی از وجود سایت های نامعتبری مثل ویکی پدیا، آن را تهدیدی برای ادبیات پایداری عنوان کرد و گفت: وجود نویسندگان متعهد و قلم ارزشی آنان می تواند ادبیات ما را که منبعث از ابیات شیعه بوده و در زیارت نامه ها، ادعیه و مناجات ها تجلی پیدا کرده است، حفظ کند و بهترین سندها هم شعارهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار