آیین تجلیل از «گلعلی بابایی» نویسنده دفاع مقدس در مازندران+ تصاویر

در مراسمی با عنوان «چهل قلم» که توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران و مشارکت اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، از «گلعلی بابایی» نویسنده دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۳۲۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ - 14January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، در مراسمی با عنوان «چهل قلم» که توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران و مشارکت اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، از ربع قرن تلاش «گلعلی بابایی» در ثبت تاریخ دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

«احمد حسین زادگان» استاندار مازندران در پیامی از تلاش و زحمات این نویسنده مازندرانی در حوزه ادبیات پایداری تقدیر کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: تجلیل از سردار «گلعلی بابایی» که نامش با دفاع مقدس گره خورده است، سبب افتخار ما در استان مازندران است؛ خوشحالیم از اینکه از او در وطنش قدردانی می کنیم.

او رزمنده ای عزتمند و جانبازی غیور است که سلاحش را بر زمین نگذاشت. هر چند سلاح قلمش را همان زمان که سلاح جنگی در دست داشت، به دست گرفته بود؛ اما پس از جنگ، قلم را عاشقانه به رقص آورد و از غبار جبهه های نبرد، جوهری ساخت که صفحات تاریخ را با واقعیاتی شگرف، به ثبت برساند و برای آیندگان فریاد بزند که در این برهه از زمان، جوانانی به اوج کمال انسانی دست یافتند که باورش شاید سخت باشد اما گلعلی بابایی، شاهدی عینی و سندی گویا برای این انسان های بزرگ است.

باید به همت بالای این برادر ارجمند، آفرین گفت؛ او برای اعتقاداتش جهاد کرد و نام خود را در زمره افرادی قرار داد که نام و یاد شهدا را زنده نگه داشته اند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این خود کمتر از شهادت نیست.

خداوند متعال، دستان پر خیر او را که برای شهدا نوشته اند، در دست عنایت شهدا و سید و سالار شهدا قرار دهد.

در پایان این برنامه لوح سپاس «علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به سردار «گلعلی بابایی» اهدا شد.

همچنین سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اهداء لوح سپاس از این نویسنده متعهد تقدیر کرد.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، مردم روستای «برار» از توابع چالوس نیز از این شخصیت برجسته ادبی به طور جداگانه تقدیر به عمل آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها