یادداشت/

در دفاع از شهید نواب صفوی

شهید نواب صفوی اولین جرقه‌های مقاومت و پایداری دینی را در دل بسیاری از انقلابیون معاصر کاشت و اوست که در یک معنا، ترجمه واضح «امر به معروف و نهی از منکر» است.
کد خبر: ۳۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ - 21January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سیّدمهدی سیدی در یادداشتی نوشت: سال‌هایی است که یک حرکت خزنده علیه شهید «سید مجتبی نواب صفوی» آغاز شده است. این کوشش‌های رسانه‌ای و سیاسی می‌کوشد نواب را نماد و مظهر ترور نشان داده و با منکوب کردن رفتار‌های او، ریشه جریانات انقلابی را بخشکاند؛ و کیست که نداند اگر درختی را ریشه بخشکانند کم کم برگ و ساقش نیز می‌خشکد و میوه نمی‌دهد و آنگاه با کمترین طوفان از بیخ و بن کنده می‌شود؟

به نظر می‌رسد امروز حداقل سه گروه در شبکه‌های اجتماعی بر علیه نواب صفوی می‌کوبند:

1- ملی مذهبی‌ها که عموماً در جانبداری از «مصدق»، مخالف و متضاد نواب بوده و راه تطهیر و تجلیل مصدق را سرکوب تفکر نواب می‌دانند.

2- مدافعان سلطنت که همواره در رؤیای پنبه دانه‌ای بازگشت ربع پهلوی هستند و می‌کوشند چهره نواب را ضد پیشرفت و تمدن، تصویرسازی کنند.

3- جوانانی که به خاطر فقر مطالعه تاریخی به بیماری دهان‌بینی روشنفکری دچار شده‌اند و نواب را نماد بنیادگرایی و خشونت می‌پندارند.

حال آنکه شهید نواب، فروزنده اولین جلوه‌های انقلابی‌گری در سده معاصر بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری «پیشاهنگ جهاد و شهادت» است. اوست که اولین جرقه‌های مقاومت و پایداری دینی را در دل بسیاری از انقلابیون معاصر کاشته و اوست که در یک معنا، ترجمه واضح «امر به معروف و نهی از منکر» است. آنان که نواب را از نزدیک دیده‌اند گواهی داده‌اند به شدت گیرا و با نفوذ بوده و در دقایق اولیه هر دیدار، آدم‌ها را وام دار آرمان‌های خود می‌کرده است. می‌گویند همین که راه می‌رفته، لسانش به بیان معروف و ترک منکر روان بوده است. نواب با عقل انقلابی و شجاعت بینظیر و آرمانخواهانه در همان روزگار مبارزه مظلومانه خود، در سودای حکومت دینی بوده است.

بازخوانی نواب آن هم به زبان رسانه از نیاز‌های اورژانسی انقلاب ماست که نباید نسبت به آن نگاه سرسری یا دم دستی داشت. یادمان باشد رسانه‌های مرموز می‌کوشند واقعیت نواب را روتوش کرده و با بازنمایی غرض ورزانه، او را از جایگاه اسوه و الگوی تفکرات انقلابی مستعفی کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها