سوریه:

سکوت مرگبار شورای امنیت به رژیم صهیونیستی جرأت داده است

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل، سکوت این نهاد‌ها در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی را دلیل اصلی این حملات دانست.
کد خبر: ۳۲۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ - 21January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت خارجه سوریه در پی حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، به شدت از سکوت این سازمان‌ها انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این نامه آمده است که تجاوزات رژیم صهیونیستی بدون حمایت نامحدود آمریکا و مصونیتی که اعضای شورای امنیت در اختیار آن گذاشته‌اند؛ ممکن نیست. وزارت خارجه سوریه، واکنش شورای امنیت به حملات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی را به «سکوت مرگبار» تشبیه کرده است.

در این نامه، تأکید شده است که هدف صهیونیست‌ها از حمله به سوریه، طولانی کردن بحران و روحیه‌دهی به اندک تروریست‌های باقی مانده و از سوی دیگر سر پوش نهادن به مشکلات داخلی خود است.

وزارت خارجه سوریه در پایان از شورای امنیت و سازمان ملل خواسته است تا به وظایف خود در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و اتخاذ اقدامات لازم در این راستا، عمل کند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه اول بهمن) با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هوایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد که این اهداف متعلق به ایران بوده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیان جزئیات این حمله و واکنش ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش صهیونیستی سه مرتبه از سه محور وارد خاک سوریه شده و اقدام به شلیک موشک کرده‌اند که پدافند هوایی ارتش سوریه توانسته ۳۰ موشک را رهگیری و منهدم کند. چهار خدمه ارتش سوریه نیز کشته شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار