صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی مقابل دفتر سازمان ملل متحد برای آزادی مرضیه هاشمی

تعدادی از فعالان روزنامه‌نگاری و رسانه صبح امروز با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران خواستار آزادی خبرنگار پرس‌تی‌وی شدند.
کد خبر: ۳۲۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ - 23January 2019

تجمع اعتراضی مقابل دفتر سازمان ملل متحد برای آزادی مرضیه هاشمیبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، جمعی از فعالان رسانه‌ای صبح امروز (چهارشنبه سوم بهمن‌ماه) با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل خواستار آزادی «مرضیه‌ هاشمی» خبرنگار، مستندساز، مجری و گوینده ارشد پرس‌تی‌وی شدند.

در این تجمع‌ اعتراض‌آمیز، معاونت برون مرزی صداوسیما، سازمان بسیج رسانه، انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مرکز بسیج رسانه ملی همبستگی حضور خود در این گردهمایی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، بیانیه مشترک معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، سازمان بسیج رسانه، انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مرکز بسیج رسانه ملی در واکنش به دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی در مقابل دفتر سازمان ملل قرائت شد.

بیانیه‌ای که در حاشیه این مراسم قرائت شد به شرح ذیل است:

«دوست، همکار و خواهر قهرمان دربندمان مرضیه هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس.تی.وی مصداقی است از همین مبلغان رسالت‌های الهی که مدتی است در مهد آزادی و دموکراسی با رفتارهایی کاملاً ضدآزادی و دموکراسی در حبس و بازداشت غیرقانونی است. بازداشتی که واهی بودن اشکار بهانه‌اش طنین رسوایی مدعیان آزادی و دموکراسی را به عرش رسانده است. چگونه است که یک شاهد حتی شاهد کلیدی با دستبند و پابند تعذیب می‌شود؟ چگونه است که یک شاهد از اولی‌ترین حقوق دینی‌اش محروم می شود؟

چگونه است که یک شاهد حتی در بهره‌مندی از اساسی‌ترین حق هر زندانی برای ارتباط با خانواده‌اش نیز دچار مضیقه می‌شود؟ ما این بازداشت بی‌قاعده و خلاف قانون را تنها از سر استیصال دستگاه حاکمه آمریکا در قبال صدای متفاوت "مرضیه هاشمی" و «مرضیه‌های هاشمی» می‌دانیم. ما مسئولیت هرگونه صدمه جسمی و روحی به این مادر مسلمان، خبرنگار هوشمند و مجری توانا را متوجه دولت و دستگاه قضایی و پلیس آمریکا دانسته و ضمن حمایت همه جانبه از این بانوی معتقد تا آزادی و رهایی او از بند پس از اعتراض علیه مسئولین این تضییعِ حق روشن دست برنمی‌داریم.»

به گزارش دفاع پرس، هفته گذشته مرضیه هاشمی (با نام اصلی: ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی در فرودگاه سنت‌لوئیس در خاک ایالات متحده آمریکا بازداشت شد. وی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بود، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها