آمادگی صلیب سرخ برای مبادله اسرا در یمن

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از آمادگی برای اجرای عملیات مبادله اسرا در یمن بر اساس توافق امضا شده بین نمایندگان دولت نجات ملی و دولت دست‌نشانده عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در جریان رایزنی‌های اخیر آن‌ها در سوئد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 24January 2019

آمادگی صلیب سرخ برای مبادله اسرا در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «فابریزیو کاربونی» مدیر منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار داشت: این کمیته به تهیه مقدمات و آمادگی محسوس خود در یمن برای جابجا کردن اسرا و رساندن آنها به مناطق امن ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما شمار پرسنل خود در یمن را افزایش داده و 15 نماینده ویژه را برای مدیریت عملیات مبادله اسیران اعزام کرده ایم و علاوه بر آن، محل هایی را برای گرد هم آوردن اسیران قبل از انتقال آنها به فرودگاه سازماندهی کرده‌ایم.

کاربونی تصریح کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ با همکاری جمعیت هلال احمر یمن تجهیزات پزشکی لازم را فراهم کرده است تا به اسیران نیازمند خدمات پزشکی ارایه کند. دو هواپیما با گنجایش هریک 200 نفر نیز برای جابجایی اسیران بین شهر صنعا و شهر سیئون اختصاص یافته است.

وی افزود: نشست اخیر کمیته نظارت در شهر امان پایتخت اردن بستری را برای رایزنی بیشتر درخصوص لیست های اسیران برای مبادله فراهم کرد و امیدواریم که در روزهای آینده شاهد پیشرفت باشیم.

کاربونی در عین حال هشدار داد: با وجود اهمیت بسیار بالای تهیه مقدمات و زمینه سازی لازم، اما اگر دو طرف درگیر نسخه نهایی لیست های اسیران را انجام ندهد، تلاش ها به باد خواهد رفت. ادامه پیشرفت در مذاکرات بین دوطرف تنها امید ما برای انجام شدن عملیات مبادله اسیران است.

نمایندگان دولت نجات ملی و دولت دست نشانده عربستان در یمن هفته گذشته در شهر امان گرد هم آمده و از دستیابی به «تفاهم اولیه» برای اجرای توافق مبادله اسیران خبر دادند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها