خطیب نماز جمعه اردبیل:

یکی از برکات مهم انقلاب، افزایش قدرت تحمل در برابر فشارهای بین‎المللی است

آیت الله عاملی گفت: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی اقتدار بین‎المللی و بالارفتن قدرت تحمل در برابر فشارهای بین‎المللی است.
کد خبر: ۳۲۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ - 25January 2019

یکی از برکات مهم انقلاب،  بالارفتن قدرت تحمل در برابر فشارهای بین المللی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، آیت‎الله عاملی امام جمعه اردبیل در خطبه‎های این هفته نماز جمعه این استان با بیان اینکه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی اقتدار بین‎المللی و بالارفتن قدرت تحمل در برابر فشارهای بین‎المللی و پیدا کردن جایگاه ویژه در نظام بین‎الملل است، اظهار داشت: ما در خواب هم نمی دیدیم که 40 سال یک ابرقدرت تمام توان خود را جمع کند و بر علیه کشور ما وارد کارزارهای سنگین، بی رحمانه و ظالمانه شود ولی در آخر به مذاکره و التماس پناه ببرد.

حضرت آیت الله «سید حسن عاملی» اظهار داشت: آمریکا در برابر قدرت ایران هم در سوریه شکست خورد و ذلیلانه با دست خالی و با خرج 6 میلیارد دلار خارج شد و هم در عراق همه چیز را به ایران باخت. بعد از سقوط صدام، آمریکا نهایت تلاش خود را کرد تا حاکمیت سیاسی عراق را به دست گیرد و ایران را شکست دهد اما نتوانست و تا الان هم نتوانسته است و کسانی که در عراق سر کار آمده اند از صمیمی ترین دوستان ایران هستند.

عاملی افزود: در زمینه تحریم نیز کاملا به این نتیجه رسیده اند که از این طریق، ایران در برابر آنها کوتاه نمی آید و تحریم به منزله آب در هاون کوبیدن است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: یک پایگاه آمریکایی اعلام کرد که دولت ترامپ در یک ارزیابی داخلی از سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران به این جمع بندی رسیده که این سیاست در تحقق اهداف اولیه خود شکست خورده است.

عاملی افزود: مرکز تحقیقات استراتژیک اسرائیل مربوط به دانشگاه تل آویو نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد «طبق دلائل و قرائن بسیار زیاد نظام ایرانی کاملا پابرجا بوده و همیشه پابرجا و مستقر خواهد ماند».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها در تحریم ایران یک اشتباه بسیار بزرگ مرتکب شدند و آن سوق دادن ایران به استقلال و پیشرفت بود چون تحریم سکوی پیشرفت ایران در علوم و فنون و صنایع استراتژِیک شد.

وی تأکید کرد: سرعت پیشرفت علمی ایران در دوران تحریم یازده برابر متوسط دنیا شد طبق اعلام مراکز علمی معتبر دنیا در سال 1390 رشد و پیشرفت علمی ایران بیست درصد افزایش یافت و طبق گزارش مراکز علمی معتبر دنیا ایران در منطقه، رتبه اول سطح علمی و در کل جهان در رتبه هفدهم قرار دارد.

وی افزود: نتیجه تحریم این شد که ایران جزو ده کشوری شد که توانسته‎ چرخه سوخت هسته ای تولید کند، در حالی که  در سال 1389 به ما سوخت هسته ای 20درصد ندادند و ما برای مرکز اتمی آزمایشگاهی تهران که متعلق به رادیو داروهاست احتیاج داشتیم و هزاران بیمار و ده ها بیمارستان ما محتاج به رادیو داروها بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: آنها شرط های وحشتناکی برای دادن 20 درصد گذاشتند که مصداق کامل باج گیری و نقض حاکمیت ملی بود و جوانان و دانشمندان ما برای اولین بار تصمیم گرفتند غنی سازی 20 درصد را تهیه کنند.

وی گفت: آنها گفتند چنین چیزی محال است اما سال 1390 هم کشف کردیم و هم به دنیا اعلام کردیم و آنها متحیر ماندند و الان هم سایت هسته ای تهران با سوخت 20 درصد بومی کار می کند.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: آنها برای تحریم های جدید، سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار را انتخاب کردند که با مشورت منافقین صورت گرفته بود ولی نتیجه عکس شد و دلار کاهش یافت.

وی بیان کرد: آنها با صراحت گفتند که جشن 40 ساله انقلاب را نمی‎گذاریم محقق شود که اینگونه وقت تعیین کردن از یک سیاستمدار بعید است اما حالا می بینند جشن 40 سالگی با عظمت و وسعت برگزار می شود .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار