فرماندار اردکان:

70 پروژه در دهه فجر امسال در اردکان به بهره‌برداری می‌رسد

هادی مقیمی از به بهره‌برداری رسیدن ۷۰ طرح صنعتی، عمرانی، کشاورزی، آب و فاضلاب با اعتباری بالغ‌ بر ۹ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۸۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی در شهرستان اردکان هم‌زمان با فجر چهلم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ - 26January 2019
70 پروژه در دهه فجر امسال در اردکان به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، هادی مقیمی فرماندار شهرستان اردکان امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل استانداری یزد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۸۵ طرح عمرانی، کشاورزی، صنعتی و آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۵۵۵ میلیارد در شهرستان اردکان به بهره برداری خواهد رسید که این طرح‌ها اشتغال‌زایی ۱۳۷۵ نفر را به دنبال دارد.
 
وی افزود: آغاز به کار واحد صنعتی تولید آهن اسفنجی با ۴۶۵ میلیارد تومان و با سرمایه گذاری ارزی ۸۳ میلیون یورو، راه اندازی واحد‌های کاشی و سرامیک با ظرفیت اشتغال بیش از یک هزار نفر از مهم‌ترین طرح ها‌ی صنعتی شهرستان در ایام الله دهه فجر است؛ که شرایط بکار گیری 1375 نفر را فراهم می‌کند.
 
مقیمی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۷ هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند و طبق بررسی‌های انجام گرفته شهروندان بیش از ۱۴ استان به دلیل صنعتی بودن در این شهرستان سکونت دارند و نرخ بیکاری این شهرستان ۱۰.۷ درصد است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: شهرستان اردکان بعد از پیروزی انقلاب به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته و انقلاب در این شهرستان دستاورد‌های خوبی داشته است، به طوری که بیش ۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی در این شهرستان مستقر بوده و ۸۰ درصد واحد فرآوری کنجد در این شهرستان وجود دارد.
 
وی در خصوص پیشرفت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف، گفت: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۰ درصد بوده و هم اکنون ۷ واحد دانشگاهی دراین شهرستان وجود دارد که بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و ۱۷ هزار دانش آموز در بیش از ۷۱۸ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
 
مقیمی در مورد پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی اردکان نیز گفت: این شهرستان از ۷ پایگاه اورژانس امدادی، یک بیمارستان ۱۸۴ تخت خوابی، ۷۰ پزشک عمومی و متخصص و ۱۲ مرکز خانه بهداشت روستایی برخوردار است.
 
فرماندار اردکان تصریح کرد: ۳ هزار و ۳۲۷ مسکن روستایی و ۲۷ هزار باب مسکن شهری در این شهرستان ساخته شده و همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان تحت پوش طرح هادی قرار گرفته‌اند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار