سردار قریشی خبر داد؛

اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه در تبریز برگزار می‌شود/ ساماندهی ۱۲ هزار نفر در شبکه فرهنگ یاران سپاه

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه بر آن شد با توجه به فرهنگی و فکری بودن انقلاب، در ۴۰ سالگی انقلاب اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه را از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در تبریز با حضور امام جمعه تبریز، نماینده ولی فقیه در سپاه و میهمانانی از جبهه مقاومت برگزار کند.
کد خبر: ۳۲۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ - 26January 2019

اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه در تبریز برگزار می شود/ ساماندهی ۱۲ هزار نفر در شبکه فرهنگ یاران سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سید قاسم قریشی معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در نشستی خبری درباره برنامه‌های فرهنگی و‌ هنری سپاه اظهار داشت: همان‌گونه که رسالت پیامبر انقلاب فرهنگی بود، انقلاب اسلامی هم ریشه در اسلام و تشیع دارد؛ انقلابی که حاصل خون هزاران شهید است که در پاسداری از انقلاب در عرصه‌های مختلف تقدیم این انقلاب شده است.

وی افزود: بر این اساس سپاه بر آن شد تا با توجه به فرهنگی و فکری بودن انقلاب در ۴۰ سالگی انقلاب، اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه را از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در تبریز با حضور امام جمعه تبریز، نماینده ولی فقیه در سپاه و میهمانانی از جبهه مقاومت برگزار کند.

سردار قریشی ادامه‌ داد: دلیل برگزاری این کنگره عمل به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر در گسترش فرهنگ اسلامی است؛ لذا اهداف این کنگره عبارتند از: بزرگداشت انقلاب با تاکید بر افتخارات گذشته، جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبر معظم انقلاب بر اهمیت هنر و انسجام بیشتر میان شاعران و فعالان هنر انقلابی، هم‌افزایی میان گروه‌های هنری سپاه در عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور است.

وی با بیان اینکه در آثار ارائه شده اولویت بر آثار انتقال دهنده اقتدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: برای این کنگره آثاری که ارسال شده موضوعاتی مانند تعمیق معنویت، ابتکار عمل، خودسازی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، صبر و استقامت، استقلال، استکبارستیزی و ۴۰ سالگی انقلاب پیش‌بینی شده بود.

معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه افزود: اجرای سرود‌های انقلابی و شعر‌های انقلابی و تولیدات فرهنگی با محوریت دستاورد‌های انقلاب و سخنرانی افرادی از محور مقاومت و رونمایی از شبکه و سایت فرهنگ یاران و محصولات صوتی و تصویری از دیگر برنامه‌های ما در این کنگره است.

سردار قریشی ادامه داد: ۱۲ هزار نفر از پاسداران در شبکه فرهنگ یاران سپاه برای انجام فعالیت‌های نویسندگی، شعر و سایر عرصه‌های فرهنگی سازماندهی شده است.

وی فرهنگ و هنر را برای رساندن پیام به مخاطب بسیار مهم دانست و گفت: همان‌گونه که در انقلاب به زیبایی از هنر و سرود‌های انقلابی استفاده شد، در جبهه‌های مقاومت نیز می‌توان از آثار هنری و فرهنگی برای افزایش روحیه رزمندگان و کاهش انگیزه دشمنان استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: نمایش آثار فعالین فرهنگی از جبهه مقاومت، شعر خوانی، اجرای سرود و نیز آثار تجسمی به همراه رونمایی از سایت و شبکه فرهنگ یاران سپاه، کتاب‌های صوتی و همچنین محصولات صوتی و تصویری بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این کنگره است.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار