مديركل حفظ آثار دفاع مقدس استان يزد:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد نیازمند تأمین اعتبار است/ تشییع ۲ شهید گمنام در مجتمع انرژی اتمی تفت

سردار سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» با بیان این‌که علی‌رغم گذشت یک سال از افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد، متأسفانه هنوز موزه‌آرایی این مرکز به سرانجام نرسیده است، گفت: برای موزه‌آرایی و تکمیل نهایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیازمند اعتبار هستیم.
کد خبر: ۳۲۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ - 27January 2019

چیدمان موزه دفاع مقدس یزد نیازمند 7 میلیارد تومان اعتبار است(فاصله متن و عکس رعیات نشده)به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است تا این ارزش‌ها به فراموشی سپرده نشوند، اظهار داشت: همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس در برابر استکبار موفق شدیم، امروزه نیز بایستی این روحیه در جامعه پررنگ باشد؛ چراکه کمرنگ شدن آثار دفاع مقدس در تداوم انقلاب اثر دارد.

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم گذشت یک سال از افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد، متأسفانه هنوز موزه‌آرایی این مرکز به سرانجام نرسیده است، افزود: برای موزه‌آرایی و تکمیل نهایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیازمند اعتبار هستیم.

هدایتی تصریح کرد: در واقع رئیس شورای سیاست‌گذاری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد استاندار وقت است که به حمایت وی نیازمند هستیم تا با جذب اعتبارات دولتی و همچنین جذب مشارکت خیرین، هرچه سریع‌تر نسبت به موزه‌آرایی دفاع مقدس استان یزد اقدام شود.

اولین دانش‌نامه دفاع مقدس یزد سال آینده رونمایی می‌شود

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی با هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی، بازدید از خانواده‌های شهدا و حضور در گلزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های ایثارگر و شهدا، تولید کتاب صوتی، نمایش رادیویی و مستند رادیویی، مصاحبه با زنان ایثارگر و خانواده آن‌ها، تألیف کتاب در حوزه روحانیون و تولید محتوا جهت ارائه در فضای مجازی، از جمله دستاوردهای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد است.

وی در خصوص برنامه‌های بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم شب خاطره انقلاب و دفاع مقدس با همکاری سپاه «الغدیر»، نمایشگاه ۴۰ شخصیت انقلاب و دفاع مقدس، اختتامیه جشنواره شعر و داستان دفاع مقدس، جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با همکاری امور بانوان استانداری، نمایشگاه کتاب مشتمل بر هزار عنوان کتاب، تجمع پیشکسوتان با حمایت هیئت‌امنای پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و رونمایی از کتاب و نرم‌افزار دفاع مقدس، ازجمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از افتتاح کافه کتاب یزد بااعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال هم‌زمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در جنب مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس یکی از برنامه‌های در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد است که در سال آینده اولین دانش‌نامه دفاع مقدس استان یزد رونمایی می‌شود.

تشییع ۲ شهید گمنام در مجتمع انرژی اتمی تفت

هدایتی با بیان اینکه برنامه‌های ایام دهه فجر امسال همراه با شعار محوری «افتخار به گذشته، امید به آینده» برگزار خواهد شد، تأکید کرد: هم‌زمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن‌ماه پیکر ۲ تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در استان یزد تشییع و ۲۴ بهمن در مجتمع انرژی اتمی تفت به خاک سپرده خواهند شد.

این مقام مسئول همچنین از آغاز به کار ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و اولین جشنواره جایزه ادبی یوسف در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این جشنواره در ۳۲ استان دیگر هم در حال برگزاری است و در اسفندماه امسال بعد از برگزاری جشنواره‌های استانی، اختتامیه جایزه ادبی یوسف در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۳ شهید گمنام در سراسر استان به خاک سپرده شده‌اند که در ۷۴ نقطه استان یزد دارای یادمان هستند، اذعان کرد: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۶۳۳ نفر دانشجو در ۵۳ مرکز آموزش عالی درس دفاع مقدس را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار