استاندار اردبیل:

نقش مردم خلخال در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی برجسته است

استاندار اردبیل گفت: نقش مردم خلخال در مبارزات بر علیه رژیم ستم‌شاهی برجسته است.
کد خبر: ۳۲۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ - 27January 2019

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، «اکبر بهنامجو» ظهر امروز در مراسم شهرستانی هفت بهمن شهرستان خلخال در سالروز شهادت شهید مظفر عزیزی و برنامه پاسداشت اولین شهید انقلاب خلخال در مجتمع فرهنگی ارشاد خلخال اظهار داشت: نقش مردم خلخال در مبارزات بر علیه رژیم ستم شاهی برجسته وستودنی است.

وی با اشاره به تاریخ مبارزات مردم خلخال و نقش روحانیت در هدایت و همراهی با مردم در مبارزه بر علیه رژیم ستم شاهی افزود: این مبارزات با رهبری امام خمینی (ره) به افق پیروزی نزدیک شد و با شهادت شهدای انقلاب استحکام یافت.

استاندار اردبیل در این مراسم گریزی به فعالیت‌های انجام شده از سوی دولت در شهرستان و پیگری و راه اندازی دوباره کارخانه نئوپان زد و گفت: این کارخانه الحمدالله با پیگیری‌های انجام شده و ورود بخش خصوصی سرمایه گذار وحمایت دوباره بنیاد مستعضفان و جانبازان و حمایت سرمایه‌ای این بنیاد از این واحد صنعتی به تولید بازگشت و در ایام دهه مبارک فجر افتتاح رسمی این واحد انجام خواهد شد.

بهنام جو در خصوص جاده خلخال کلور درام نیز گفت: تلاش خواهیم کرد با تعامل استان زنجان و اردبیل این مسیر در سریعترین زمان به نتیجه برسد و در حال حاضر این پروژه فعال است و فرماندار خلخال پیگیر بحث کمپینگ و اقامتگاه‌های بین راهی هستند که مجوزات لازم در حال اخذ بوده و در سال ۱۳۹۸ عبور ممکن خواهد بود و تا سال ۱۳۹۹ پایان پروژه خلخال کلور درام خواهد بود.

در ویژه برنامه شهرستانی هفتم بهمن ماه حجت الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال نیز ضمن بیان خاطراتی از روز هفت بهمن و حضور مردم در کنار حضرت آیت الله یکتایی و ادامه این مبارزات و نقش شهید عزیزی گفت: انقلاب اسلامی به این راحتی نصیب مردم نشد بلکه سختی‌های مبارزه با رژیم ستم شاهی را بزرگتر‌ها به یا دارد و نسل جوان امروز باید این خاطرات انقلاب را درسی برای ادامه انقلاب اسلامی درکنار ولایت و رهبری به خاطر بسپارد.

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که شهرستان خلخال مردمی مبارز در حفظ انقلاب و نقش مهمی در پیروزی آن در کنار سایر شهر‌ها و مردم ایران داشته خواستار توجه بیش از بیش مسؤولان استان به شهرستان خلخال شد.

وی یکی از شاکله‌های مهم امر به معروف ونهی از منکر در جامعه را توجه به اشتغال جوانان در منطقه عنوان کرد.

استاندار اردبیل همچنین در دیدار با خانواده معظم شهید مظفر عزیزی در خلخال شهدا را عامل مهم موفقیت و پیروزی انقلاب عنوان و بر لزوم حفظ دستاورد شهدا و شهدای انقلاب و حضور جوانان در صحنه برای حفظ این دستاورد پرافتخار تاکید کرد.

بهنام جو از همسر شهید مظفر عزیزی به پاس صبوری و مقاومت در راه انقلاب اسلامی و تقدیم این شهید بزرگوار به پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی از وی تجلیل کرد.

 از بامداد امروز محل شهادت شهید مظفر عزیزی به همت شهرداری خلخال مزین گشت و این محل با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی و مدیران شهرستان و جمعی از مردم گلباران و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهید مظفر عزیزی گرامی داشته شد.

امروز از 2 کتاب زندگینامه آیت الله یکتایی و چشم اندازی به عملکرد چهل ساله دولت در شهرستان خلخال نوشته مسعود نقیب و فرمانداری شهرستان خلخال رونمایی و از مسعود نقیب به عنوان مورخ ونویسنده آثار ادبی و فرهنگی در حوزه انقلاب و فرهنگ شهرستان خلخال از سوی استاندار اردبیل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها