مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

هنر در ماندگاری حماسه دفاع مقدس نقش مؤثری دارد

سردار «یوسفعلی­‌زاده» با تأکید بر اینکه هنر یکی از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم دفاع مقدس است، گفت: حرکت ما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید به سمتی باشد که از ابزار هنر و تکنیک­‌های هنری برای ماندگاری این حماسه عظیم و نقطه نورانی بهره ببریم.
کد خبر: ۳۳۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 29January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، چهارمین جلسه کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «هاشم جلیلی» رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس امروز در سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در ابتدای این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس معجونی از همه اندیشه‌­های ناب اسلامی است؛ اظهار داشت: دفاع مقدس ریشه در عاشورا و کربلا دارد. معلم اول دفاع مقدس سید و سالار شهیدان است و همه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نزد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نهضت عاشورا شاگردی کردند. رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به جوانان و پیران کربلا تأسی کردند.

هنر در ماندگاری حماسه دفاع مقدس نقش مؤثری دارد

هنر ابزار انتقال مفاهیم دفاع مقدس

وی در ادامه هنر را یکی از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم دفاع مقدس دانست و افزود: حرکت ما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید به سمتی باشد که از ابزار هنر و تکنیک­‌های هنری برای ماندگاری این حماسه عظیم و نقطه نورانی بهره ببریم.

این مسئول ادامه داد: حماسه‌­آفرینان دفاع مقدس چه آنهایی که به فیض شهادت نائل آمدند و چه آنهایی که ماندند علی­‌رغم تحمل سختی­‌ها و دشواری­‌ها؛ اما حلاوت­‌ها و جذبه­‌های زیادی را درک کردند. برای فراگیر کردن این رویداد با همه ویژگی­‌هایش، باید کار و تلاش کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مأموریت ما این است که این جاده را هموار کنیم و پیوندی بین اسناد و اطلاعاتی که در اختیار ما است و هنرمندانی که می‌­توانند با استفاده از این منابع، آثار فاخر تولید کنند برقرار کنیم.

برقراری ارتباط بین اطلاعات موجود با هنرمندان

وی ادامه داد: با وجود حجم زیادی از اطلاعات و اسناد، برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه دفاع مقدس نیازمند تعامل با جامعه هنری هستیم.

این مسئول گفت: ما نباید حفظ ارزش‌­ها را صرفاً به دستگاه‌ها و نهادها موکول کنیم، بلکه باید با تعامل و ارتباط با آحاد جامعه با حداقل‌­ها، تولید حداکثری داشته باشیم.

«هاشم جلیلی» رئیس مؤسسه آموزش عالی در ادامه این جلسه گفت: یکی از مشکلات موجود عملکرد جزیره‌­ای است. باید همه دست به دست هم بدهیم تا با بهره‌­گیری از توانمندی­ مجموعه‌­های مختلف در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام برداریم.

هنر در ماندگاری حماسه دفاع مقدس نقش مؤثری دارد

وی ادامه داد: استکبار جهانی در طول 40 سال حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تیشه زدن به ریشه­‌های انقلاب به دنبال آن است تا با استفاده از امپراطور رسانه‌­ای جوانان ایران اسلامی را از آرمان­‌ها و ارزش­‌های انقلاب جدا کنند؛ اما تا کنون موفق نشدند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هر چند اقدامات خوبی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته اما کافی نیست. باید از ظرفیت دانشجویان، اساتید و هنرمندان در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس حداکثر استفاده را کرد.

این مسئول در پایان گفت: باید با کار علمی نیازهای جامعه را در خصوص فرهنگ دفاع مقدس شناسایی کنیم و بعد بر اساس این نیازها محتوای هنری و خوراک فرهنگی تولید کنیم.

در پایان این نشست، تعدادی از اعضای کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه­‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص استفاده بهتر از ظرفیت­‌های هنری استان خراسان رضوی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس پرداختند.

هنر در ماندگاری حماسه دفاع مقدس نقش مؤثری دارد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار