معاون علمی رئیس جمهور خبر داد؛

بازگشت ۱۲۰۰ نخبه به کشور در ۲ سال گذشته

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان ساکن خارج از کشور طی ۲ سال گذشته در سایه حمایت‌های صورت گرفته به ایران بازگشته و در مراکز مختلف علمی مشغول شده‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ - 29January 2019

یک هزار و ۲۰۰ نخبه خارج از کشور به ایران بازگشتندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: هم اکنون جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان اسلام اول است و تلاش داریم سال آینده رتبه علمی به 15 جهان ارتقا یابد.

وي افزود: با ورود شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به محیط دانشگاه ها، این مراکز علمی به محل تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمد زایی تبدیل شده اند.

ستاری بر لزوم توسعه علوم نوین تاکید کرد و یادآور شد: امروزه فعالیت در حوزه های بیوتکنولوژی و شرکت های فعال در این حوزه بیشتر از حوزه های ICT شده و همچنین بیوتکنولوژی کشاورزی برای مواردي چون گیاهان دارویی شکل گرفته است.

رئیس بنیاد علمی نخبگان خودکفایی در تولید دارو را از اولویت هاي نظام و دولت برشمرد و گفت: 97 درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وي گفت: نکته حائز اهمیت اینکه افراد خلاق، صاحبان ایده و دانشجویان با مراجعه به شرکت های شتاب دهنده تبدیل علم به ثروت و اشتغال ایده های خود را عملیاتی می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز داشت: هم اکنون 60 شرکت شتاب دهنده در کشور فعال هستند و صاحبان ایده، شرکت‌های دانش بنیان با دریافت وام کم بهره با حمایت این شتاب دهنده‌ها کسب و کار خود را راه اندازی و توسعه می دهند.

ستاری در مورد جذب نخبگان خارج کشور افزود: بیش از یک هزار و 200 نفر از 100 دانشگاه از سراسر جهان به کشور بازگشته اند که در پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ایده های خود را اجرایی می کنند.

وی مهیا شدن بسترها برای فعالیت استارت آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری را تنها راه رشد علمی و عملی کشور و تبدیل علم به اشتغال، ثروت و درآمد عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار