سرپرست فرمانداری یزد خبر داد؛

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه به مناسبت دهه فجر در شهرستان یزد

«احمد ترحمی» از افتتاح ۵۰ پروژه به مناسبت دهه فجر در یزد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، برای بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ - 29January 2019

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه به مناسبت دهه فجر در شهرستان یزدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، «احمد ترحمی» سرپرست فرمانداری یزد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان یزد ۶۵ درصد از جمعیت استان را در خود جای داده است، اظهار داشت: امروزه در این شهرستان ۶۵۶ هزار نفر ساکن هستند و با این تعداد، یزد پرجمعیت‌ترین شهرستان یزد است.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت شهرستان یزد قبل از انقلاب حدود ۲۲۰ هزار نفر بوده و در حال حاضر این تعداد به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده که رشد بیش از ۲۰۰ درصد داشته است، افزود: جمعیت روستایی یزد قبل از انقلاب حدود ۵۵ هزار نفر بود و امروز به ۴۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

ترحمی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب عنوان کرد: صدور ۳ هزار و ۲۹۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی، صدور ۵۶۷ پروانه بهره‌برداری معدنی و اشتغال ۱۲ هزار نفر در این بخش، تحت پوشش قرار گرفتن ۴۸۱ هزار نفر در بیمه تامین اجتماعی از دستاور‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در یزد است.

وی، مدیریت حوزه سیاسی را یکی از مهم‌ترین وظایف فرمانداری در سطح شهرستان یزد عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۳۱ حزب و گروه دارای مجوز رسمی و ۴۸ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در سطح شهرستان یزد فعالیت می‌کنند.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به بهره‌برداری از ۵۰ پروژه در ایام‌الله دهه فجر در این در شهرستان، تصریح کرد: اعتبارات این پروژه‌ها ۵۸۵ میلیارد تومان در بخش‌های ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اتوبوسرانی، کشاورزی و میراث فرهنگی است که سبب اشتغال‌زایی برای ۶۵۳ نفر به طور مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم می‌شود.

ترحمی با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه، افزود: رسانه‌ها چشم‌های بیدار مردم هستند که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب می‌شوند و باید با کمک آن‌ها شهری هوشمند، خلاق و مبتکرانه در همه زمینه‌ها ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار