رئیس پلیس مواد مخدر خبر داد:

کشف بیش از 270 تن مواد مخدر در کشور

رئیس پلیس موادمخدر از کشف بیش از 270 تن مواد مخدر در کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ - 05November 2014

کشف بیش از 270 تن مواد مخدر در کشور

به گزارش دفاع پرس، سردار "علی مویدی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: بخش اعظمی از امنیتی که در حال حاضر در جامعه مستقر است حاصل کار رسانهها بوده و نقش آنها در عصر ارتباطات واضح و مبرهن است.
 
وی اضافه کرد: رسانه میتواند در کاهش آسیب اجتماعی، تولید، استقرار امنیت و آرامش موثر باشد؛ متناسب این مأموریتی که دارند تهدیدات و آسیبهایی متوجه آنهاست اما با توکل بر خدا و ائمه میتوانند از این آسیبها در امان بمانند.
 
مویدی با اشاره به عملکرد هفت ماهه کشوری نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر گفت: در این مدت 272 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سنوات گذشته 13 درصد کاهش در کشف انواع مخدر را داشتهایم.
 
این مقام ارشد انتظامی افزود: بیشترین نوع موادی که کشف شده تریاک بوده که 215 تن را به خود اختصاص می دهد و بعد حشیش با 37 تن بوده است.
 
وی با بیان اینکه کشف این مواد 75 درصد در مرز و حاشیه مرزها اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همچنین 930 عملیات با فاکتور عملیاتی در جادههای مواصلاتی، کویری و مرزی صورت گرفته که در مقایسه با سال گذشته 42 درصد افزایش تحرکات ناجا در بحث مواد مخدر بوده است.

مویدی ادامه داد: از این عملیاتها نزدیک به 100 مورد منجر به درگیری مسلحانه شده که 16 درصد افزایش داشته است؛ در تلفات قاچاقچیان مسلح 65 مورد اتفاق افتاد که 17 درصد افزایش داشته و 13 درصد نیز افزایش مجروحین قاچاقچیان بوده است.

 
رئیس پلیس مواد مخدر اضافه کرد: همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر هفت شهید هم در این هفت ماهه تقدیم نظام کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: 65 درصد از این عملیاتها مبتنی بر کار اطلاعاتی بوده و اقداماتی که در عرصه مواد مخدر بوده هدفمند و بخش اعظمی از آن مبتنی بر اصل غافلگیری بوده است.
 
مویدی یادآور شد: در این هفت ماهه در بحث دستگیریها 141 هزار مورد داشتهایم و در حوزه تشکیل پرونده 178 هزار بوده که 25 درصد افزایش داشته است.
 
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: سال گذشته دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر 128 هزار نفر بوده که در حال حاضر نزدیک به 160 هزار ارتقاء داشته و 22 درصد افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار