صف کشیدن رقبای قدرتمند در برابر ترامپ

سی ان ان گزارش داد رقبای «دونالد ترامپ» گویی ضعف او را بو کشیده‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ - 30January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از جماران، زمانی احساس «ضعیف تلقی کردن دیگران» توسط رئیس جمهور به او کمک کرد تا بتواند در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2016 در صدر قرار گیرد. حال، رقابت‌های زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری 2020 و قدرتی که دموکرات‌ها در کنگره گرفته‌اند، نشان می‌دهد که مخالفان ترامپ آماده می‌شوند تا از میزان محبوبیت بسیار کم او (کمتر از 40 درصد) به نفع خود بهره برداری کنند.

سناتور «کامالا هریس» در دومین روز تبلیغات خود و در برنامه‌ای به میزبانی سی ان ان در ایالت آیووا شب گذشته، مستقیما شخصیت ترامپ را هدف قرار داد.

او گفت: «خیلی مهم است که کسی که خودش را رهبر جلوه می‌دهد و می‌خواهد رهبر باشد، مانند یک رهبر هم سخن بگوید.» هریس مستقیما از ترامپ نام نبرد، اما بدون شک خطابش به رئیس جمهور بود.

او ادامه داد: «این بدان معناست که باید بی نقص سخن گفت. این بدان معناست که باید حقیقت را گفت. بدان معناست که باید به جای خود، نگران مردم بود؛ و در اینجاست که ما تضاد بزرگی خواهیم دید.»

این در حالی است که نشانه‌هایی هویدا شده که تحقیقات روسیه رو به پایان است؛ رویدادی که اوضاع کاخ سفید را بغرنج‌تر می‌کند.

او هفته آینده سخنرانی سالانه ملی خود را ارائه خواهد کرد. اما آسیب پذیری سیاسی یک احساس جدید برای رئیس جمهور است.

از آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، او پیشگام بود - و رقبای خود را مجبور می‌کرد به اقدامات و تغییرات غیرقابل پیش بینی اش که بازی‌های سیاسی متعارف را از بین می‌برد، واکنش نشان دهند.

حتی زمانی که ریاست جمهوری او از بحرانی به سمت بحرانی دیگر چرخیده و او موفق به فرماندهی اکثریت در کشور نشده است، ترامپ همواره وقایع را با اقدامات غیر منتظره خود هدایت می‌کرد -مانند دیدارش با رهبر کره شمالی.

اما پس از تعطیل شدن دولت و انتخابات میان دوره‌ای، ترامپ به شدت زیر نظر قرار گرفته است تا دیده شود که آیا می‌تواند اوضاع سیاسی را که برای هر رئیس جمهور موفقیتی حیاتی است، کنترل کند یا خیر.

به طور کلی او با موافقت با بازگشایی دولت بدون مجبور کردن پلوسی به موافقت با بودجه دیوار مرزی، موقعیت محافظه کارانه اش را به خطر انداخت؛ و با تقدیم کردن این پیروزی به پلوسی، دموکرات‌ها را یک گام دیگر جلوتر انداخت.

حال ترامپ نیاز دارد تا کنترل دستورکار سیاسی را از رقبایش - که به شکل روز افزونی در شکست دادن او موفق ظاهر شده‌اند - پس بگیرد.

این یک آزمون مهارت سیاسی است که ممکن است ریاست جمهوری ترامپ به آن وابسته باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار