نویسنده کتاب «دختر شینا» خبر داد؛

برگزاری همایش «مهرواره کوچه خاطرات» در همدان

نویسنده کتاب «دختر شینا» گفت: همایش «مهرواره کوچه خاطرات» 18 بهمن ماه در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 31January 2019

برگزاری مهرواره کوچه خاطرات در همدان«بهناز ضرابی‌زاده» نویسنده کتاب «دختر شینا» در گفت‌وگو با دفاع پرس همدان از برگزاری دومین همایش «مهرواره کوچه خاطرات» در بهمن ماه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته اولین سال برگزاری این همایش بود و نتیجه بسیار خوبی داشت، افزود: این همایش روز پنجشنبه 18 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر در سالن همایش‌های مرکز فرهنکی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همایش «مهرواره کوچه خاطرات» طرحی است که کودکان و نوجوانان به دیدار خانواده‌های معزز شهدا رفته و ضمن تجلیل از آن‌ها، خاطرات آن‌ها را ضبط و ثبت کرده و به شیوه‌های خلاقانه در قالب کتاب های دست ساز تهیه کرده‌اند.

نویسنده کتاب «دختر شینا» تصریح کرد: ویژگی این طرح این است که خود کودکان یا نوجوانان پای کار هستند و مصاحبه را انجام می‌دهند که خود باعث آشنایی این نسل با دفاع مقدس می شود.

در ادامه ضرابی‌زاده با بیان اینکه آثار بدست آمده در این طرح بسیار جالب بوده است، ابراز داشت: نکات جالبی که در این متون دیده شد باعث شد تا به فکر چاپ کتابی از این آثار باشیم، این آثار در قالب خاطره نگاری است، خاطراتی جذاب، نو و تاثیرگذاز که نویسندگان آن‌ها کودکان و نوجوانان هستند که بیش از بیست سال بعد از جنگ به دنیا آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر لازم است فرهنگ ایثار و شهادت آموزش داده شود ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا این امر در سنین کودکی و نوجوانی آموزش داده شود تا تاثیر بهتری داشته باشد و نتیجه بهتری هم خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار