باقری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

نمایش۵۰۰ محصول بومی در نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۰۰ محصول صد درصد ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۳۳۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ - 30January 2019

نمایش بیش از ۵۰۰ محصول صد درصد ایرانی در نمایشگاه دستاورد‌های دفاعیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدیم بخشی از دستاورد‌های صنعت دفاعی را به نمایش درآوریم.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ محصول صد درصد ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: انواع سامانه‌های راداری، ارتباطی و مخابراتی، سامانه‌های پهپادی، و انواع موشک‌های زمین به زمین، ساحل به دریا و زمین به هوا در این نمایشگاه ارائه شده است.

سرلشکر باقری افزود: محصولات دفاعی این نمایشگاه در ۱۱ مجموعه تقسیم‌بندی شدند، که شامل «صنایع دفاعی سبک» مانند انواع سلاح‌های انفرادی، خمپاره‌انداز‌ها و توپخانه‌ها و «صنایع الکترونیکی و تحقیقات الکترونیکی» مانند سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی و رادار‌ها و ماهواره‌هایی که در بخش دفاعی ساخته شده و بعضا در مدار قرار گرفته است، هستند.

وی ادامه داد: در حوزه موشکی انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، هوا به هوا و ساحل به دریا در برد‌های مختلف در نمایشگاه اقتدار ۴۰ به نمایش در آمده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توان پهپادی جمهوری اسلامی در سطح جهان گفت: ایران اسلامی در حوزه سامانه پهپادی جزو قدرت‌های برتر جهان محسوب می‌شود که امروز انواع پهپاد‌های ساخت داخل را در نمایشگاه مشاهده می‌کنیم.

سردار باقری در ادامه با اشاره به تجهیزات دریایی ارائه شده در این نمایشگاه گفت: همچنین ماکت‌هایی از ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های ساخته شده توسط نیروی دریایی ارتش در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی ادامه داد: موشک‌های زمین به زمین و نقطه‌زن جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه آماده بازدید علاقه‌مندان هستند که یک نمونه از آن‌ها با عنوان «سجیل» در شبستان مصلی و مابقی در محوطه بیرونی مصلی جاگذاری شده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین بخش اندکی از تجهیزات هوایی نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده و از فردا در فرودگاه مهرآباد بخش عظیمی از تجهیزات هوایی در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد گرفت.

سرلشکر باقری تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه را تنها بخشی از دستاورد‌های دفاعی کشور در وزارت دفاع و بخش‌های تحقیقاتی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج عنوان کرد و افزود: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه به تولید رسیده و هم در نیرو‌های مسلح مورد استفاده قرار گرفته و هم به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

وی در ادامه با مقایسه میان وضعیت دفاعی امروز با گذشته گفت: ما قبل از انقلاب اسلامی صرفاً خط مونتاژ بخشی از سلاح‌های سبک مانند سلاح ژ۳ انفرادی را داشتیم که قطعات آن از خارج از کشور می‌آمد و در کشور فقط مونتاژ می‌شد. همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها وسایلی مانند کلاه آهنی و پوتین در ایران تولید می‌شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: امروز نیرو‌های مسلح به سطحی از توانمندی رسیده‌اند که قادر به تولید انبوه و صادرات تمام محصولات ارائه شده در این نمایشگاه هستند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها