سردار ابوحمزه:

سپاه ثارالله آمادگی ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار را دارد

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: سپاه ثارالله استان کرمان آمادگی ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار را دارد و براساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فنی و حرفه‌ای، باید این افراد پس از آموزش در گروه‌های سه، پنج و چند نفره با دریافت تسهیلات مشغول به کار شوند.
کد خبر: ۳۳۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ - 30January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «غلامعلی ابوحمزه» در نشست خبری به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی‌ با ‌بیان  اینکه توفیقات نظام اسلامی در 40 سالگی انقلاب باید به اطلاع عموم مردم رسانده شود، اظهار داشت: جریانات ضد انقلاب در داخل و خارج به دنبال این هستند که افکار و اندیشه‌ها را به این سمت ببرند که قبل از انقلاب کارهای بیشتری انجام شده و انقلاب کاری انجام نداده و مشکلات را حل نکرده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های سپاه ثارالله پرداخت و گفت: بسیج سازندگی از 18 سال قبل تشکیل شده است و کارهای زیادی انجام داده که خدمت کردن در این عرصه و مردم‌داری و مردم‌یاری آن، از تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: علی رغم همه تهدیدات و آسیب هایی که استکبار، اسرائیل، سلطنت طلبها، منافقین و ضدانقلاب علیه کشور ما ایجاد کردند، توفیقات زیادی در 40 ساله انقلاب داشته‌ایم که باید در این زمینه به جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری کنگره شهدای استان، محرومیت زدایی به عنوان محور قرار گرفته است، افزود: در زمینه تهیه و توزیع جهیزیه برای خانواده های بی‌بضاعت، سه هزار و 268 سری جهیزیه میان این خانواده ها توزیع شده که منابع آن از دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سپاه و افراد خیر تامین شده است.

ابوحمزه گفت: یکی از برجستگی‌های مناطق محروم، وجود افراد نخبه و با استعداد در این مناطق است که متاسفانه به دلیل فقر نمی‌توانند به مدارج بالای علمی برسند و از ادامه تحصیل باز می‌مانند که باید رسانه ها در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بهداشتی درمانی سپاه در مناطق محروم اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی ماهانه به مناطق محروم استان رفته و تعداد زیادی سبد بهداشتی درمانی در مناطق محروم توزیع می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اشتغال از اولویت‌های مهم استان است، اظهار داشت: سپاه ثارالله استان کرمان آمادگی ایجاد اشتغال برای همه جوانان بیکار را دارد و براساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فنی و حرفه‌ای، باید این افراد پس از آموزش در گروه های سه، پنج و چند نفره با دریافت تسهیلات مشغول به کار شوند.

وی افزود:در زمینه اقتصاد مقاومتی 155 کارگاه در حوزه‌های تولیدی، صنایع دستی راه اندازی شده است و افراد زیادی در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: سپاه در عرصه محرومیت زدایی حدود 108 هزار و 764 پروژه عمرانی را با مبلغی بیش از 2 هزار و 433 میلیارد تومان در سطح کشور در دستور کار قرار داده است.

ابوحمزه گفت: در حوزه‌های غیرعمرانی نیز 119 هزار و 624 پروژه با بودجه 501 میلیارد و 410 میلیون تومان برنامه ریزی شده است،, تاکنون 158 هزار پروژه با اعتباری بیش از یک هزار و 816 میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: شش هزار و 673 پروژه غیرعمرانی که مبلغ قرارداد 22 هزار میلیارد و 980 میلیون تومان در سطح استان کرمان برنامه‌ریزی و دنبال شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: توسط سپاه و بسیج سازندگی 26 مورد یادمان شهداء در سطح استان مرمت شده است که با اتمام کار بعد از کنگره،تلاش می‌شود هیچ گلزار شهدا حتی تک مزاری بدون ساماندهی در استان نداشته باشیم.

وی افزود: احداث یا تکمیل یک هزار و 120 باب منزل، تعمیر و احداث 461 مسجد، آبرسانی، ایجاد تصفیه خانه و کانال آب در 55 روستا، احداث خانه عالم در 55 روستای محروم، از اقدامات سپاه و بسیج سازندگی بوده است.

وی با اشاره از استقبال ستودنی مردم از اعزام به اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای هجرت 3 راهیان نور ویژه دانش آموزان، پنج هزار و 395 نفر اعزام شده است که عمده آنها بانوان بودند.

ابوحمزه گفت: باید نگاه مسئولین نسبت به جوانان تصحیح کرد و اینکه بگوییم جوانان از انقلاب بریدند درست نیست و حضور جوانان ظرفیت عظیم و فرصت بزرگی برای کشور است.

وی درپایان افزود: رسانه‌ها برای حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باید عنایت ویژه داشته باشند، زیرا دشمنان تبلیغ زیادی کردند که امسال کار نظام اسلامی تمام است، اما به کوری چشم دشمنان، نظام اسلامی 40 ساله شد و انشالله به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار