امیر جهانشاهی:

صبح‌گاه‌های مشترک نیروهای مسلح از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا گفت: برگزاری صبح‎گاه‌های مشترک از مطالبات رهبر معظم انقلاب و در راستای انس و اخوت نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۳۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ - 31January 2019

صبح‌گاه‌های مشترک نیروهای مسلح از مطالبات رهبر معظم انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز پنجشنبه (11 بهمن) به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش از یگان‌های حاضر در میدان سان دید. سپس کلیپی از بیانات رهبر معظم انقلاب پخش شد و در ادامه یکی از دانشجویان سال سوم این دانشگاه دل‌نوشته‌ای قرائت کرد و در ادامه مراسم سرود وحدت توسط دانشجویان زمزمه شد.

امیر جهانشاهی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: شهیدان در دفاع از دین مبین اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و با نثار خونشان استقلال، آزادی و امنیت را برای ملت ایران و مسلمان جهان به ارمغان آوردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزاری صبحگاه‌های مشترک را از مطالبات رهبر انقلاب و در جهت انس و اخوت نیروهای مسلح و تعامل و وحدت آن‌ها و مخوصاً تعامل بین دانشگاه‌های افسری دانست و گفت: انشالله این مراسمات ادامه داشته باشد تا در مراسمات مختلف این برنامه‌ها برگزاری شود. مقام معظم رهبری روی دانشگاه‌های افسری ارتش، سپاه و ناجا حساسیت خاص دارند.

وی افزود: ایشان در یکی از همین مراسمات فرمودند «دانشگاه افسری یکی از حساس‌ترین جاهاست، عزیزان باید در این مراکز باید افسران مومن، کاردان، حزب‌اللهی، با شرف و شجاع برای اداره نیروهای مسلح کشور و ارتش تربیت و آماده کنند. با این دید، نیت و هدف همه چیز این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود» ایشان حساسیت خاصی بر مراکز علمی نظامی دارند. سال‌های 62 ایشان در برنامه‌های مختلف دانشگاه شرکت داشتند که به صورت بازدیدهای سرزده و مراسمات رسمی در زمانی که ایشان رئیس جمهور بودند، حضور پیدا می‌کردند و از دانشگاه افسری به عنوان یک محیط مقدس و مهد پرورش افسران ولایت مدار، مومن و فیضیه ارتش یاد می‌کردند.

امیر جهانشاهی خاطرنشان کرد: در طول سال تنها مراسمی که رهبر معظم انقلاب همواره به طور رسمی شرکت دارند، مراسم دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح است و این احترام و حرمت خاصی است که ایشان به دانشگاه‌های افسری دارند. ایشان می‌فرمایند «مراکز علمی نظامی باید از همه جهت درخشان و پاک باشد. شما جوانانی که در این مراکز هستید؛ چه خودتان و اساتید و فرماندهانتان باید بدانید که این مراکز یک ساحت پاکیزه هستند. باید آن را پاکیزه نگه دارید. از لحاظ اخلاقی، علمی، دینی شما باید برای مردم الگو باشید» با اینکه تعداد زیادی مراکز علمی وجود دارد ایشان می‌فرمایند شما باید برای مردم الگو باشید. شما دانشجویان و افسران و اساتید دانشگاه‌های افسری مسوولت سنگینی دارید که انشالله سرافراز و سربلند باشید.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش به ایام پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلابی که یک ودیعه و نعمت الهی بود که خداوند متعال تحت رهبری امام (ره) نصیب مردم ایران ، مسلمانان ، مظلومین و مستضعفین جهان شد. انقلابی که یکی از پدیده‌های سرنوشت‌ساز و مهم قرن بیستم بود و 2 نظام 2 قطبی جهان را در زمان جنگ سرد به چالش کشید و کاخ‌های ستم‌شاهی و ظلم را فروریخت و به مسلمانان و مستضعفین جهان یاد دارد که می‌توان در برابر مستکبرین ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود: در پیرزی انقلاب اسلامی عوامل زیادی تاثیرگذار بودند. لطف خداوند متعال و توکل؛ نقش حساس و تاثیرگذار روحانیت و در راس آن‌ها حضرت امام خمینی (ره) که این انقلاب را پایه‌گذاری کردند. پشتیبانی مردم موجب این پیروزی شد ولی عامل دیگری که کمتر مورد توجه بود نقش ارتش است.

امیر جهانشاهی ادامه داد: ارتش گرچه توسط رژیم طاغوت سازماندهی و تجهیز شده بود تا در زمان لازم از این رژیم پشتیبانی کند و بیشترین تجهیزات، سلاح‌ها و مهمات جنگی را داشت ولی چون بدنه ارتش انسان‌های مومن و متعهد بودند، پیام انقلاب را از سال 1342 از رهبر کبیر انقلاب دریافت کردند و در چهلم شهدای فیضیه قم حضرت امام (ره) برای ارتشیان صادر کردند و فرمودند «سلام من را به ارتشیان، افسران و درجه‌دران و سربازان برسانید و بگویید من می‌دانم شما راضی نیستید ایران زیر چکمه‌های اسرائیلی لگدمال شود پس در کنار مردم ایران، ایران را نجات دهید».

وی اضافه کرد: این پیام در شرایطی صادر شد که مردم فکر می‌کردند حادثه فیضیه قم کار ارتش است گرچه کار سواک بود. حضرت امام با این پیام روح ایمان و انقلابی را در بدنه ارتش ایجاد کردند و ارتشیان که انسان‌های مومنی بودند با ایجاد ارتباط با توده‌های مردم و حضرت امام (ره) آگاه‌تر شدند و به موقع به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و به مردم پیوستند.

امیر جهانشاهی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند در روز «19 بهمن در محل اقامت حضرت امام (ره) بودم. این روز یک روز تاریخی برای انقلاب اسلامی است که به نام روز نیروی هوایی نام‌گذاری شده است. حرکت ارتشیان در این روز که افسران نیروی هوایی حاضر شدند و بیعت کردند و رژه رفتند موجب شد کمر طاغوت شکسته شود» پشتیبانی ارتشیان موجب پیام تقدیر و تشکر حضرت امام (ره) برای ارتشیان شد.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ استقلال و تمامیت ارضی در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکردند و با پیام خونی که با مردم و رهبری بستند در کنار سایر نیروهای مسلح در جهت حفظ انقلاب نهایت کوشش و تلاش کردند. ارتشیان در سرکوب نمودن درگیری‌های گنبد و ترکمن صحرا و کردستان درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب در صحنه بودند.

امیر جهانشاهی افزود: گردان‌های 110 و 255 لشکر 77 ثامن الائمه در اسفند سال 1357 در منطقه گند و ترکمن صحرا حضور داشتند. اولین شهید لشکر 77 در 12 فروردین سال 1358 به نام شهید شمسایی به شهادت رسید. در سرکوب کردن غائله کردستان یگان‌های ارتش در کنار سپاه و حضور شهیدان چمران، صیاد شیرازی، سردار صفی و با حضور لشکرهای 81 کرمانشاه، 64 ارومیه، 28 کردستان، 23 نوهد در جهت سرکوب نمودن قائله کردستان تلاش کردند.

وی تاکید کرد: ضد انقلاب در سال 1358 و بعد از پیروزی انقلاب با پشتیبانی استکبار جهانی منطقه کردستان را ناامن کرده بود و تعدادی از شهرهای ما به دست ضد انقلاب افتاده بود و تعدادی محاصره شده بودند و تا سنندج این آشوب کشیده شده بود. یگان‌های ارتش حاضر شدند و در کنار سایر نیروهای مسلح سپاه، ژاندامری و شهربانی آن‌جا درخشیدند و امنیت را به کردستان بازگرداندند. هنوز درگیر کردستان بودیم که آمریکا با استفاده از صدام جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کرد. کشورمان از زمین و دریان و آسمان در 31 شهریور مورد هجوم قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) به فرماندهی امیر سرلشکر حسنی سعدی داوطلبانه حرکت کردند و در مهرماه 1357 در خرمشهر حاضر شدند و از پیشروی ارتش عراق جلوگیری کردند. در ادامه هشت سال دفاع مقدس یگان‌های ارتش با وحدت و یکپارچگی با سایر یگان‌های نیروهای مسلح با انجام عملیات‌های بزرگی مانند عملیات ثامن الائمه، طریق القدس، فتح الامبین، بیت المقدس، رمضان و بدر و الفجرها و کربلاها ارتش رژیم بعث را که توسط اکثر کشورهایجهان پشتیبانی می‌شد را از کشورمان بیرون کردند.

امیرجهانشاهی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم، تنها جنگی که در طول تاریخ بلوک شرق و غرب در یک سنگر و بلوک شرق علیه جمهوری اسلامی ایران از رژیم صدام حمایت می‌کردند همین جنگ تحمیلی بود که رزمندگان اسلام با پشتیبانی مردم و تحت رهبری حضرت امام (ره) چنان افتخاری آفریدند که عبرتی برای جهانیان شد و یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم و بعد از جنگ نیز اقدامات خوبی انجام شد.

وی گفت: امروز با تدابیر رهبر معظم انقلاب و امیر سرلشکر موسوی و فرمانده محترم سپاه پاسداران بیشترین اخوت و هم‌دلی بین نیروهای سپاه و ارتش وجود داد و همیشه گفته‌ایم که ارتشی و سپاهی یک لشکر ولایی هستند. این تاکیدات از زمان امام (ره) شروع شد. ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 50 هزار شهید؛ 300 هزار جانباز و بیش از 2 میلیون و 500 هزار سرباز در جنگ تحمیلی ارتش آموزش داده و به جبهه‌ها اعزام کرده است. بیش از 70 هزار کارکنان پایور در مناطق حضور داشتند و صدها هزار نفر از نیروهای بسیج حضور داشتند که سند افتخارات ارتش است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش ایمان، نظم و وحدت را سه مطالبه رهبر انقلاب از نیروهای مسلح دانست و افزود: به لطف خداوند متعال و تدابیر مقام معظم رهبری در ادامه راه حضرت امام (ره) و بعد از جنگ تحمیلی نیروهای مسلح ما با استفاده از تجربات هشت سال دفاع مقدس و با کارکنان مخلص، متهعد و نخبه و با استفاده از تکنولوژی روز در جهت خودکفایی تلاش کرده است. در حوزه نیروی زمینی با ساخت تانک ذوالفقار و یام و نفربر برار و سلاح‌های اجتماعی، نیمه‎سنگین و سنگین و انواع مهمات و در حوزه نیروی هوایی با ساخت هواپیمای آذرخش و کوثر؛ در نیروی دریایی با ساخت زیردریایی‌های سنگین و نیمه سنگین غدیر و در حوزه پدافند رادارها و ساخت ناوشکن‌ها همه از دستاوردهای ما بوده است.  

امیر جهانشاهی به دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه نظامی صدها دستاورد در 40 سال گذشته رقم خورده است. مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای مسلح یک نمونه آن است. قبل از انقلاب تنها یک دانشگاه افسری در کشور وجود داشت که پرورش همه افسران در آن انجام می‌شد و دوره‌های تخصصی را به خارج کشور اعزام می‌کردند در حالی که امروز تمام افسران ما توسط دانشگاه‌های داخلی آموزش داده می‌شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها