برای اولین‌بار به نمایش درآمد؛

نمایش شبیه‌ساز «جت‌رنجر» و موشک «تاو» در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی

هوانیروز ارتش در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی جدیدترین شبیه‌ساز بالگرد ۲۰۶ را تحت عنوان پروژه «قادر» برای نخستین بار به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۳۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 02February 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، معاونت تحقیقات و خودکفایی هوانیروز از دهه ۷۰ فعالیت‌های خود را در حوزه ساخت شبیه‌‌سازهای بالگردی آغاز کرد و در این دوره توانست شبیه‌ساز پایه ثابت بالگرد ۲۰۶ را برای نخستین بار طراحی و تولید کند.

این معاونت پس از ساخت شبیه‌ساز بالگرد شناسایی ۲۰۶ معروف به «جت‌رنجر»، شبیه‌ساز بالگرد ۲۰۹ (کبرا) را با شش درجه آزادی و بهره‌گیری از چهار جک هیدرولیکی جهت ایجاد شرایطی مطابق با شرایط دقیق پروازی مورد بهره برداری قرار داد.

بر اساس این گزارش، هوانیروز ارتش پیش از انقلاب اسلامی هیچ شبیه‌سازی در حوزه بالگردی نداشت و تنها یک مورد شبیه‌ساز بالگرد شنوک بود که توسط آمریکایی‌ها به صورت نیمه‌تمام در مرکز پشتیبانی اصفهان نصب شده که امروز آن نیز توسط متخصصان هوانیروز تکمیل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارائه 3 مدل شبیه ساز بالگرد هوانیروز در نمایشگاه دفاعی

همچنین هوانیروز در سال‌های اخیر توانست، شبیه‌ساز بالگرد ۲۱۴ را طراحی و تولید کند که تمامی این دستاوردها توسط دانشجویان خلبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر موفقیت‌های به دست آمده در این حوزه می‌توان به ساخت شبیه‌ساز شلیک موشک تاو اشاره کرد که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان بدون هیچ هزینه‌ای فرآیند هدف‌گیری و شلیک به سوی اهداف را به کرات انجام داد.

شبیه‌ساز بالگرد جت‌رنجر به نمایش درآمده در نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح از نوع متحرک است و قابلیت جابجایی آسان را دارد. 

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها