مربی عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه سوادکوه شمالی:

محبت به حضرت فاطمه (س) سفارش خدا به مسلمانان است

مربی عقیدتی سیاسی سپاه سوادکوه شمالی گفت: علمای شیعه و اهل سنت محبت و دوست داشتن حضرت فاطمه (س) را سفارش خدا به مسلمانان دانسته‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ - 02February 2019

خلقت فاطمه (س) علت خلقت آسمان است محیت به فاطمه سفارش خدا به مسلمانان استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت الاسلام «مهدی صداقتی» مربی عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه سوادکوه شمالی امروز (شنبه) در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سپاه ناحیه شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد، اظهار داشت: سخنان و زندگی عبادی، سیاسی و اجتماعی فاطمه (س) به مثابه میراثی برجای مانده از این بانو مورد توجه مسلمانان قرار گرفته و در آثار مسلمانان از آن‌ها یاد شده است.

مربی عقیدتی سیاسی سپاه سوادکوه شمالی افزود: مصحف فاطمه، خطبه فدکیه، تسبیحات و نماز حضرت زهرا (س) بخشی از میراث معنوی فاطمه است.

حجت الاسلام صداقتی به جایگاه حضرت فاطمه (س) نزد خدا و پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: علمای شیعه و اهل سنت محبت و دوست داشتن حضرت فاطمه (س) را سفارش خدا به مسلمانان دانسته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه علما بر اساس آیه ۲۳ سوره شوری مشهور به آیه مودت محبت و دوست داشتن فاطمه را لازم می‌دانند، گفت: در آیه مودت پاداش رسالت پیامبر (ص) دوستی و محبت با خویشاوندان معرفی شده است که مفسران از آن به اهل بیت (ع) تعبیر کرده‌اند.

حجت الاسلام صداقتی با بیان اینکه بر اساس روایات، خویشاوندان یا اهل بیت در این آیه فاطمه (س)، علی (ع) و حسنین (ع) هستند، افزود: علاوه بر آیه مودت، روایاتی از پیامبر نقل شده است که بر اساس آن خداوند به خشم فاطمه خشمگین و به خشنودی او خشنود می‌شود.

مربی عقیدتی سیاسی سپاه سوادکوه شمالی با بیان اینکه در برخی از منابع روایی، خلقت فاطمه (س) علت خلقت آسمان عنوان شده است، ادامه داد: در جایی دیگر خلقت افلاک در گرو خلقت پیامبر و خلقت پیامبر در گرو خلقت علی (ع) و خلقت پیامبر و علی در گرو خلقت فاطمه (س) است.

در ادامه این مراسم نیز مداحان اهل بیت کربلایی میثم خانگلی و مداح نونهال حاج علی عموزادی در رثای بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به ذکر مصیبت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار