برگزاری اولین سالگرد سردار شهید «جاسم حمید» در اهواز

اولین سالگرد شهید مدافع حرم، سردار «جاسم حمید» همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) واقع در کوی ملت اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ - 02February 2019

برگزاری اولین سالگرد سردار شهید «جاسم حمید» در اهواز

به گزارش دفاع پرس از اهواز، اولین سالگرد شهید مدافع حرم، سردار «جاسم حمید» همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) واقع در کوی ملت اهواز برگزار شد.

 حجت الاسلام «سعید سعدی» از همرزمان شهید حمید در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهید در حجله خون می‌نشیند و چهره با خون گلو رنگین می‌کند و سرافراز به دیدار خدا می‌رود؛ قطرات خون شهدا شهادت می‌دهند به اینکه این شهیدان در طول عمر به دنبال چه ارزش‌هایی بوده‌اند.

وی افزود: شناخت شهدا باید بعد از شهادت شان نیز ادامه داشته باشد؛ شهید«جاسم حمید» از دلاوران منطقه حصیرآباد بود؛ منطقه‌ای که شهدای محوری و تاثیرگذاری تقدیم کرد، اشخاصی که سرافرازانه از میان مشکلات بیرون می‌آمدند و راهشان را ادامه می‌دادند. باید شعله چراغی را که شهدا افروخته‌اند روشن نگه داریم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

سعدی بیان کرد: همه عشایر عرب و مردم خوزستان باید به این شهدا و بالاخص این شهید افتخار و اقتدا کنند، کسانی که ارزش‌های درخشانی فراتر از نژاد و قوم و قبیله داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل از هر قید و بندی گسسته بود، افزود: باید مانند امام شهدا بود ، امام راحل که با یک کلام، شرق و غرب عالم را مسحور خود کرد در بند لهجه و زبان و اسیر مرزهای جغرافیایی نبود و بالاتر از تمام این حقایق حرکت می‌کرد، شهدا اینچنین الگویی داشتند.

سعدی در پایان با اشاره به آشنایی‎‌اش با شهید حمید در گردان امیرالمومنین، عنوان کرد: وقتی ایشان را در گردان دیدم متوجه شدم با اخلاق ملایم و تواضع، چراغ راه همه است؛ شاخصه اصلی این شهید بزرگوار از نظر من، کم‌حرفی و پرکاری ایشان بود؛ شهید جاسم حمید بسیار متواضع و در عین حال پرهمت بود، ایشان چهره‌ای داشتند که جز شنیدن حدیث و خیر و صلاح دیگران، چیز دیگری از آن انتظار نمی‌رفت.

 این مراسم معنوی با ذکر دعا و صلوات، نوحه خوانی  و تجدید عهد و پیمان با آرمان بلند شهدا به پایان رسید.

به گزارش دفاع پرس، «جاسم حمید» با نام جهادی ابواحمد بعد از ۳ سال مجاهدت خستگی ناپذیر در جبهه های مبارزه با استکبار جهانی غرب در سوریه، در روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ در جاده سعن واقع در منطقه شیخ هلال استان حماء سوریه در اثر یک تله انفجاری آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار