فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی خبر داد؛

بازآماد هواپیمای میراژ برای اولین بار در کشور

سرهنگ خلبان «حمید مصطفوی» از بازآماد هواپیمای میراژ برای اولین بار در کشور همزمان با دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 03February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با سومین روز از دهه فجر و در آستانه فرارسیدن روز نیروی هوایی، آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای شمال­‌شرق نزاجا و ارشد نظامی آجا در شمال‌‌شرق، امیر سرتیپ دوم «سیدمحمد احمدیان­‌پور» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال­‌شرق امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در مشهد امروز (یکشنبه) در پایگاه شکاری خلبان شهید «ناصر حبیبی» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ خلبان «حمید مصطفوی» فرمانده پایگاه شکاری شهید «حبیبی» اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت هوایی جهت آشنایی بیشتر جوانان برگزار شده است.

پیوند نیروهای مسلح با مردم و ولایت ناگسستنی است

وی افزود: پیرو دستور مقام معظم رهبری جهاد خودکفایی در ابتدا در نیروی هوایی کلید خورد؛ لذا این نمایشگاه بهانه‌­ای شد تا توان نیروی هوایی به معرض نمایش گذاشته شود.

مصطفوی ادامه داد: اقدام شایسته‌­ای در صنعت هوایی انجام شده است. به واسطه تجربیاتی که در هشت سال دفاع مقدس کسب کردیم و علمِ صنعت هوایی این امکان را برای نیروی هوایی فراهم کرد که بازآماد (اورهال) هواپیمای میراژ برای اولین بار در کشور و در مشهد انجام شود و این هواپیما در دهه فجر انقلاب پرواز خود را آغاز می­‌کند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی خاطرنشان کرد: در دهه فجر قرار داریم. حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در 19 بهمن 1357 که در تقویم کشورمان به روز نیروی هوایی نامگذاری شده است اقدامی مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مصطفوی تصریح کرد: همدلی نیروهای مسلح و جانفشانی شهدا و ایثارگران امنیت امروز را برای کشورمان به ارمغان آورده است؛ لذا پیوند نیروهای مسلح با مردم و ولایت ناگسستنی است.

وی در پایان گفت: تفاوت در رنگ لباس نیروهای مسلح صرفاً در وظایف و مأموریت­‌های محوله معنا پیدا می­‌کند. هم­‌افزایی و تعامل بین نیروهای مسلح موفقیت آنها را در برقراری امنیت پایدار به همراه خواهد داشت.

استقلال ایران اسلامی نتیجه شکسته شدن ابهت شرق و غرب است

در ادامه امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای شمال­شرق نزاجا ابراز داشت: 19 بهمن یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ انقلاب اسلامی است. امید است که نیروی هوایی الهی بماند و همچنان الهی بدرخشد و الهی خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: ما همچنان ایستاده‌­ایم. ما می‌­توانیم در برابر همه تهدیدها و تحریم‌­ها مقاومت کنیم. برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی و برگزاری رزمایش اقتدار 97 نشان از قدرت بازدارندگی نیروی هوایی، نیروی زمینی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی دارد که همه به برکت انقلاب و عدم وابستگی به شرق و غرب است.

وی در پایان گفت: استقلالی که امروز در کشور شاهد آن هستیم نتیجه شکسته شدن ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب است. انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک الگو در دیگر ممالک اسلامی شناخته شده است.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی یک رسالت است

در پایان این مراسم سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) در سخنانی اظهار داشت: کشور در شرایط بسیار حساسی به سر می­‌برد. نیروهای مسلح نیازمند انسجام، تقویت و روحیه جهادی هستند.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از عملیات روانی و بهره‌­گیری از امکانات رسانه‌ای به دنبال آن هستند تا مردم در جریان دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی همچون عزت، مردم سالاری و جمهوریت و همچنین دستاوردهای مادی همچون پیشرفت‌­های علمی، نظامی و صنعتی و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار نگیرند؛ لذا جامعه امروز نیازمند آن است تا آنچه را که انقلاب اسلامی در حوزه‌­های مختلف انجام داده تبیین شود و به اطلاع آحاد مردم برسد.

در پایان، شرکت کنندگان در حین بازدید از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی یک فروند هواپیمای جنگنده F5 به اجرای حرکات نمایشی پرداخت.

بنا بر این گزارش، متخصصان فنی پایگاه شکاری شهید ناصر حبیبی با صرف ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفرساعت کار فنی، یک فروند هواپیمای اف ۵ دوکابینه را نیز بازآماد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار