تحولات امنیتی عراق؛

آمریکا به بهانه آموزش و مشاوره، نظامیان خود در عراق را افزایش می دهد

وزارت دفاع آمریکا از اعزام نظامیان جدید به عراق به بهانه آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 08November 2014

آمریکا به بهانه آموزش و مشاوره، نظامیان خود در عراق را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه النهرین، منابع عراقی در استان میسان عراق اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس به منزل انغام الشموسی از فراکسیون الاحرار بمب صوتی پرتاب کردند و پا به فرار گذاشتند.

ادامه پیشروی در شمال تکریت

منابع امنیتی در صلاح الدین بیان کردند: نیروهای امنیتی در بیجی در شمال تکریت پیشروی هایی داشتند و وارد منطقه العصری که یکی از خطرناکترین مناطق و مراکز داعش در این شهر است پس از آزادی منطقه صنعتی شدند و درگیری ها در این منطقه جریان دارد.

نصب پرچم عراق بر بالای پلی در الانبار

دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح عراق به پیشروی در همه جبهه ها ادامه می دهند و موفق به آزادی مناطق دویلیبه، المحاسنه، المداریخ، و پل سیمانی مواصلاتی با عامریه الفلوجه شده اند و پرچم عراق را بر فرار این پل مستقر کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده است: نیروهای امنیتی عراق به پیشروی خود ادامه خواهند داد تا همه اراضی را از لوث گروه های جنایتکار پاکسازی کنند.

1000 جنگجوی عشیره الجغایفه ضد داعش

یک منبع عشایر درغرب عراق بیان کرد: هزار جنگجو عشیره الجغایفه آماده کمک به نیروهای امنیتی و عشیره البونمر برای آزادی منطقه هیت و الزویه هستند.

تنگ شدن حلقه محاصره تکفیری ها در هیت و کبیسه الانبار

سرهنگ شعبان العبیدی از استقرار نیروهای مردمی در غرب عراق و تنگ تر کردن حلقه محاصره کبیسه و هیت خبر داد و افزود: نیروی هوایی عراق 60 داعشی را در منطقه الدولاب در نزدیکی ناحیه البغدادی به هلاکت رسانده است.

افزایش تدریجی نظامیان آمریکایی در عراق به بهانه آموزش و مشورت دهی

وزارت دفاع آمریکا از افزایش تعداد نظامیان خود در عراق با اعزام 1500 مستشار نظامی دیگر برای آموزش نیروهای عراقی و پیشمرگه و ارائه مشورت به آنها در جنگ علیه داعش خبر داد.به گفته منابع آمریکایی این مستشاران که هفته آینده وارد عراق می شوند در ماموریت های رزمی مشارکت نخواهند کرد.جان کربی سخنگوی پنتاگون در نشست خبری گفت: این نظامیان امکان دفاع از خود را دارند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از کشورهای عضو ائتلاف بین الملل ضد افراط گرایان در سوریه وعراق در ماموریت های مشورت نظامی و آموزش نیروهای عراقی مشارکت خواهند کرد.دانمارک وعده اعزام 120 مربی را داده و انگلیس وعده اعزام مستشاران نظامی بیشتر را به عراق داده است.

اما این برای اولین بار است که نظامیان آمریکایی خارج از بغداد و اربیل فعالیت می کنند.در حال حاضر 1400 نظامی آمریکایی از جمله 600 مستشار در بغداد و اربیل و 800 نظامی مسئولیت امنیت سفارت آمریکا و فرودگاه بغداد هستند و با اعزام نظامیان جدید تعداد این نظامیان از مرز سه هزار نفر خواهد گذشت.

سه انفجار انتحاری در جنوب بیجی

بر اثر سه انفجار انتحاری که شب گذشته در نزدیکی مرکز نیروهای امنیتی عراق در جنوب بیجی رخ داد شش نظامی از جمله یک افسر برجسته عراقی کشته شدند. این سه خودرو که یکی از آنها تانکر بود را عوامل انتحاری تشکیل می دادند.

درگیری های شدید نیروهای امنیتی و مردمی با داعش در منطقه بلد در صلاح الدین

یک منبع امینتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: در اواخر شب گذشته درگیری های شدیدی میان نیروهای امنیتی و مردمی با داعش در منطقه السعود در جنوب بلد در 80 کیلومتری جنوب تکریت رخ داد که بر اثر آن پنچ داعشی به هلاکت رسیدند و تعدادی از نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند.این منبع بیان کرد: نیروهای عراقی ازمنطقه تل الذهب با استفاده از سلاح های سبک، متوسط و خمپاره انداز به منطقه السعود یورش برده بودند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار