رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ خبر داد؛

دریافت خدمات درمانی برای جانبازان پنج تا بالای ۷۰ درصد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: معوقات خانواده‌های شهدا تا پایان سال 1394 پرداخت شده و 20 استان نیز پاداش خدمت سال 1395 را پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ - 03February 2019

همه جانبازان از ۵ درصد تا بالای ۷۰ درصد خدمات درمانی دریافت می‌کنندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نادر نصیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اعلام این خبر در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برخی تاخیرها در پرداخت‌ها نیز به دلیل وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شده است اما برنامه‌هایی در این باره تدوین شده است.

وی همچنین در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل نیز گفت: یک میلیون و 700 هزار نفر مشمول این بیمه می‌شوند. در تهران نیز 57 هزار نفر از این تعداد مشمول بیمه همگانی و 153 هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند.

به گفته نصیری، در حال حاضر همه جانبازان از پنج درصد تا بالای 70 درصد شامل دریافت خدمات درمانی هستند.

وی در ادامه این نشست گفت: 86 هزار پرونده در بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ وجود دارد که از این تعداد 25 هزار شهید، 55 هزار جانباز و بیش از 5800 آزاده است و برای ارائه خدمات مطلوب‌تر، دو اداره کل در استان تهران ایجاد شده است که یکی بنیاد تهران و دیگری بنیاد شهرستان‌ها است.

نصیری یادآور شد: در حال حاضر چهار مرکز آسایشگاهی در تهران بزرگ به یک هزارو 750 نفر جانباز 70 درصد خدمات ارائه می‌دهند و تعدادی از این جانبازان به علت وضعیت خاص خود، در این مراکز حضور مستمر دارند. چهار مرکز مشاوره و یک مؤسسه فرهنگی، هنری و ورزشی نیز خدمات مورد نظر را به جانبازان ارائه می‌دهند. البته بزرگترین مرکز تفریحی و ورزشی و توانبخشی در تهران در زمینی به وسعت 32 هزار مترمربع در حال ساخت و تکمیل است که 86 درصد پیشرفت کار دارد و تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان هزینه شده است. بخش ورزشی آن سال گذشته افتتاح شد و مجموعه فرهنگی نیز تا 22 اسفند امسال افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه، دیدار با خانواده‌های شهدا، برپایی نمایشگاه تصویر شهدا، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، برگزاری مهمانی لاله‌ها و… را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ایام دهه فجر برشمرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار