سیدعلی فاطمی مطرح کرد؛

علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران/ مهم‌ترین ترفند آمریکایی‌ها برای همسوسازی و جذب ملت‌های هدف

مستندساز کشورمان با بیان اینکه عملیات روانی مهم‌ترین ترفند آمریکایی‌ها برای همسوسازی و جذب حداکثری ملت‌های هدف است، گفت: علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران همسو نبودن این کشور با برنامه‌های آنهاست.
کد خبر: ۳۳۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ - 03February 2019

علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران/ مهم ترین ترفند آمریکایی ها برای همسو سازی و جذب ملت های هدفبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، دومین نشست از سلسله نشست‌های هفته عیار مقاومت با بررسی فیلم مستند رؤیای آمریکایی، عصر امروز (یکشنبه چهاردهم بهمن‌ماه) در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«سید علی فاطمی» مستندساز کشورمان در این نشست اظهار داشت: عملیات روانی یکی از ترفند‌های مهم آمریکا برای همسوسازی و جذب حداکثری ملت‌های مورد هدف است. آمریکایی‌ها از این عملیات برای توجیه روش و هزینه‌هایی که ایجاد کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدعی هستند در کمتر از دوازده ساعت در هر کجای جهان که بخواهند، می‌توانند حاضر شوند و از منافع آمریکا دفاع کنند، بیان داشت: قانع کردن و توجیه افکار عمومی قسمت اصلی برد آمریکا در پبشبرد اهدافشان است.

وی خاطرنشان ساخت: روایت اصلی آمریکا در قدرت نرم این است که رؤیای آمریکا را به مردم دنیا غلبه کند. رؤیای آمریکا به نوعی وجه زمینی شده بهشت موعود است. بررسی‌های بسیاری در این زمینه رخ داده و سرمایه‌های هنگفتی برای آن محقق شده است. آن‌ها این موضوع را به مردم جهان می‌گویند که آمریکا فرصتی برای رشد و پیشرفت ملت هاست؛ درحالی که رؤیای آمریکا چیزی در ابعاد بسته‌های اومانیستی نوشته شده است.

فاطمی با اشاره به اینکه مسئولان و تصمیم‌گیران آمریکا به افکار عمومی اینگونه القا می‌کنند که در حال مبارزه برای جلوگیری از مرگ رویای آمریکایی هستند، تصریح کرد: هالیود و سایر ابزارهای تبلیغاتی تلاش می‌کنند رؤیای آمریکایی‌ها را که در واقع آن را بهشت موعود می‌نامند، تبلیغ کنند و بگویند که ایران قصد دارد مانع از تحقق این رؤیا شود.

فاطمی در ادامه دلیل دشمنی آمریکا با کشورمان را اینگونه توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از مستقل‌ترین کشورهایی است که حرف آمریکا را گوش نمی‌دهد، لذا این مهم‌ترین دلیل دشمنی آمریکا با کشورمان است.

این مستندساز اظهار کرد: ما در مستند رؤیای آمریکایی قصد داشتیم، بگوییم چرا آمریکا به چنین وضعیتی رسیده است و همه ابعاد را در آن بررسی کردیم. همچنین یکی از بررسی‌هایی که در این مستند انجام داده‌ایم، سرمایه دارانی است که آمریکا را تحت کنترل خود قرار داده‌اند.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها در اجرای خاورمیانه بزرگ محاسبات خود دچار اشتباه شدند؛ این طرح قرار بود از لبنان شروع شود، اما از دمشق شروع کردند و تقریبا هفت ساله در دمشق گرفتار شدند.

گفتنی است، فیلم مستند رؤیای آمریکایی که به همت مؤسسه بیان رسانه گستر و توسط سیدعلی فاطمی تهیه و تولید شده است، در پایان این نشست به نمایش درآمد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار