مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه الغدیر یزد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بیش از ۲۱ هزار نفر از یزد به راهیان نور اعزام شدند

سرهنگ منصور زارع آمار اعزامی‌های سال ۱۳۹۶ به راهیان نور را ۲۱ هزار و ۴۶۸ دانست و گفت: از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۵ نفر را دانش آموزان و یک هزار و ۶۴۶ نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۳۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 04February 2019

سرهنگ منصور زارع مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یزد، با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور، اظهار داشت: از مهرماه امسال 3 هزار و 70 دانش آموز دختر دوره متوسطه به همراه مربیان به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: دی ماه به دلیل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان اعزام را قطع ولی از بهمن ماه نزدیک به 2 هزار نفر از دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و همچنان اعزام‌ها ادامه دارد.

زارع آمار اعزامی‌های سال 1396 به راهیان نور را 21 هزار و 468 دانست و افزود: از این میزان 11 هزار و 505 نفر را دانش آموزان و یک هزار و 646 نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد با اشاره به تدریس درس آمادگی دفاعی در مدارس، تاکید کرد: این درس باعث استقبال بیشتر دانش آموزان به نسبت اقشار دیگر شده است.

این مقام مسئول کیفیت اردوگاه‌های یزدی‌ها در مناطق جنگ‌زده را خوب ارزیابی کرد و بیان کرد: در خوزستان یادمان قدمگاه رزمندگان و شهدای استان یزد را تجهیز کرده‌ایم و فضای مناسبی برای زائران راهیان نور آماده شده است.

سرهنگ منصور زارع دوره‌های اعزام دانش آموزی را چهار روزه و اعزام‌های دانشجویی را پنج روزه اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نگرانی مسئولین و خانواده‌ها برای ایمنی افراد اعزام شده کیفیت اردو‌های راهیان نور و امنیت ماشین‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم و تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش و آسایش خانواده‌ها و مسئولین می‌کنیم.

وی افزود: به ازای هر فرد اعزامی حدودا 300 هزار تومان هزینه می‌شود که شامل هزینه راویان، ماشین‌ها، روحانیون و ... است که 70 هزار تومان آن‌را فرد اعزامی می‌دهد و باقی این مبلغ توسط سپاه و بسیج تامین می‌شود.

مسئول مرکز اردویی راهیان نور یزد یادآور شد: یادمان هویزه، شهید چمران، عملیات فتح المبین، شوش دانیال، اروند کنار، یادمان والفحر 8، شرکت در رزمایش شبانه، حضور در معراج شهدا و دیدار و وداع با شهداش گمنام از مکان‌هایی است که اعزام شدگان از انها بازدید می‌کنند.

وی در ادامه از همه کسانی‌که در این امر خطیر یاری رسان هستند تقدیر کرد و تاکید کرد: رانندگان، روحانیون، یادگاران دفاع مقدس که راویان ما هستند از جمله افرادی هستند که اردوها با همت آنان میسر می‌شود.

زارع با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، ادام داد: از 25 اسفند تا 15 فروردین در اردوگاه شهید عاصی‌زاده پذیرایی از خودروهای شخصی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با کمک خیرین توانستیم فضایی را برای مهمانان نوروزی تجهیز کنیم ولی همچنان برای ادامه کار از کمک‌های خیرین استقبال خواهیم کرد.

مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد در پایان گفت: افرادی که تمایل به حضور نوروزی در مناطق راهیان نور دارند می‌توانند برای ثبت نام به حوزه‌های بسیج محل سکونتشان مراجعه یا با شماره 31242751- 035 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها