مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تداوم انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت محقق می­‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در جنگ اقتصادی هر خانه باید به یک مرکز تولید تبدیل شود، گفت: اگر می­‌خواهیم راه امام و شهدا تداوم داشته باشد باید روی پای خود باستیم که لازمه این استقلال مجاهدت و تلاش است.
کد خبر: ۳۳۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 05February 2019

تداوم انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت محقق می­‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با «سیدمحسن نظام­‌خیرآبادی» مدیر کل تأمین اجتماعی این استان در جمع کارکنان این اداره کل حضور پیدا کرد و در سخنانی حفظ وحدت و ولایت­‌پذیری را برای تداوم انقلاب اسلامی ضروری دانست.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست با اشاره به فرازی از خطبه فدک حضرت زهرا (س) تمسک به ولایت را مانع از تفرقه دانست و اظهار داشت: یکی از عواملی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی در گام اول و برپایی نظام در مرحله دوم و حیات 40 ساله انقلاب تا به امروز در گام سوم شد، تمسک به ولایت اولیاء دین و به نیابت از امام زمان (عج) بیعت با ولی فقیه و حاکم اسلامی است.

وحدت کلمه، ولایت فقیه و آموزه‌های معنوی عوامل تداوم انقلاب اسلامی

وی افزود: کمبودها و نارسایی­‌های داخلی مشهود است و از طرفی سنگ­‌اندازی و تهدیدات دشمنان نیز مشخص است، اما با همین شرایط حرکت رو به کمال نظام مقدس جمهوری اسلامی خود را بر این صحنه تحمیل کرده است و به کوری چشم دشمنان، نظام با قدی برافراشته از میان همه مشکلات، سربلند به پیش می­‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود از انگیزه معنوی و وحدت کلمه به عنوان دو عامل مُحدثه انقلاب نام می­‌برند، خاطر نشان کرد: وحدت کلمه، ولایت فقیه و آموزه‌­های دینی عوامل محدثه انقلاب و هم عوامل مُبقیه انقلاب هستند. تا مادامی که ما بر این مبنا و مدار حرکت کنیم وعده الهی این است که پیروز هستیم.

این مسئول تصریح کرد: علی­رغم اینکه دشمنان نخواستند، اما انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و نظام مقدس جمهوری اسلامی با گذر از حادثه­‌ها 40 ساله شد. دشمن همیشه با تحلیل­‌های غلط خود دنبال آمال و آرزوهایی بود که هیچ وقت تعبیر نشد. انقلاب اسلامی به لطف خداوند و با هدایت­‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری با قدرت به پیش می­‌رود.

سردار یوسفعلی‌زاده آگاهی از وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب را برای نسل امروز ضروری دانست و ابراز داشت: امروز کشور ما در جایگاهی قرار دارد که باید قدر داشته‌­هایمان را بدانیم. دشمن به دنبال آن است تا با بهره‌­گیری از فضای حقیقی و مجازی و استفاده از ابزار رسانه سیاه ­نمایی کند و شرایط حاکم بر ایران اسلامی را وخیم جلوه دهد. در حالی که اینگونه نیست و ایران اسلامی در اکثر مؤلفه­‌ها پیشرفت داشته است هر چند که به این میزان نباید اکتفا کرد.

خدمت به مردم باید مورد توجه قرار بگیرد

وی در بخش دیگری از سخنانش خدمت به مردم را به عنوان ولی نعمتان انقلاب ضروری دانست و تأکید کرد: مردم کشورمان شایسته بهترین خدمات هستند. آنها برای این انقلاب ایثار کردند و پای کار آمدند. هر یک از کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر پست و مسئولیتی که هستند باید خدمت به مردم همواره مد نظر داشته باشند و شبانه روز برای انجام وظیفه خدمت کنند.

یوسفعلی‌­زاده بیان داشت: نسل اول انقلاب در انجام تکلیف با انگیزه‌­تر بود. رقابت در رفاه جزوه آرمان­‌ها نبود و رقابت در خدمت آرمان محسوب می‌­شد. بازگشت به انگیزه‌­های معنوی، خدمت برای رضای خدا و ادای تکلیف ارزش‌­هایی هستند که جامعه را بیمه می­‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یکی از ویژگی‌­های نظام مقدس جمهوری اسلامی را حضور اجتماعی مردم در صحنه­‌های مختلف دانست و افزود: همانگونه که کارگزاران مسئولیت دارند مردم نیز مسئولیت دارند. مردم باید در وسط میدان باشند تا در هر حوزه‌­ای که لازم بود وارد عمل شوند.

این مسئول در پایان به فشارهای اقتصادی اعمال شده از سوی دشمنان انقلاب بر مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر می­‌خواهیم در جنگ اقتصادی قدرت عمل را به دست بگیریم باید همچون دوران دفاع مقدس که هر خانه یک میدان جنگ بود امروز نیز هر خانه تبدیل به یک مرکز تولید شود. دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال فلج کردن ما است ولی ما باید با آن مقابله کنیم. اگر می­‌خواهیم راه امام و شهدا تداوم داشته باشد باید روی پای خود باستیم که لازمه این استقلال مجاهدت و کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار