رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی دفاع مقدس قزوین:

صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی دفاع مقدس قزوین گفت: صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود و این اطلاعات را باید از بستگان و خانواده‌ها و دوستان شهدا جمع آوری شود.
کد خبر: ۳۳۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 04February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، سردار «ابوالحسن کبیری» در همایش نقش ملی رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه شهدا گران‌قدرند اما چهره شهیدان قزوین همچون شهید سرلشکر بابایی، شهید لشکری و شهید حسن‌پور و مرحوم سید آزادگان علی اکبر ابوترابی و دیگر شهدای شاخص منطقه غرب کشور، ممتاز است.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش تکرار بیانات مقام معظم رهبری است که اگر با دقت به آن‌ها گوش کنیم هدف همایش را مشخص می‌کند. در اصل هدف از این همایش اطاعت از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این همایش صرفاً در راستای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده، بیاناتی که اگر به آن‌ها دقت کنیم فلسفه برگزاری همایش‌های این چنینی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما رسالت و مسئولیتی بر عهده داریم و مقام رهبری با شفافیت کامل وظیفه تک‌تک ما را برجسته و مشخص کردند.

کبیری بیان کرد: مقام معظم رهبری بر خاطره‌نویسی و بیان خاطرات رزمندگان و شهدا برای مرزبانی و احیای ارزش‌های دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس توسط دشمنان تأکید کردند.

صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود

وی تأکید کرد: هر رزمنده و خانواده شهیدی صندوقچه‌ای از خاطرات است که باید آن را بازگشایی کنیم.

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی دفاع مقدس قزوین عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری فرماندهان دفاع مقدس قهرمان و ذخیره ملی هستند و همچنین اعلام خطر می‌کنند که اگر جنگ را ما روایت نکنیم دشمن آن‌طور که خودش می‌خواهد روایت می‌کند، لذا ما باید احساس وظیفه کنیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین قدم‌هایی در این زمینه برداشته و یادواره‌های شهدا برای همه اقشار برگزار شده، همچنین 8 یادمان ساخته شد و تعدادی هم در حال ساخت است.

این مسئول گفت: 5 اجلاسیه در کنگره شهدای استان برگزار شد که در سطح کشور بی‌نظیر بود.

رئیس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس قزوین بیان کرد: جمع آوری آثار شهدا انجام شده و کارهای تحقیقی و پژوهشی متعددی انجام شد، همچنین پروژهش‌های تحقیقی، مستندسازی طراحی شده که بسیاری در دست اقدام است و کتاب‌های متعددی بناست که نوشته شود.

وی تصریح کرد: صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه‌ها استخراج شود و این اطلاعات را باید از بستگان و خانواده‌ها و دوستان شهدا جمع آوری کرد.

کبیری در پایان گفت: شهدای مدافع حرم با تأسی از 8 سال دوران دفاع مقدس پا به عرصه مقاومت گذاشتند و این حماسه‌های تاریخ‌ساز را خلق کردند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار