مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اجرای 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در مازندران

حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» از اجرای حدود 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ - 04February 2019

اجرای حدود 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب در ساری برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در استان مازندران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با هدف عمران و آبادانی موقوفات و اماکن مذهبی استان مانند آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گرفته است، گفت: همچنین 117 پروژه دیگر عمرانی در امامزاده‌های مازندران در حال اجرا است.

این مسئول در تشریح این پروژه‌ها آنها را شامل پروژه هایی برای ارائه خدمات بهتر رفاهی از جمله سوئیت ها و زائرسراها در امامزاده‌ها عنوان کرد و افزود: پروژه‌های عمرانی که از محل درآمد امامزاده‌ها انجام می‌شود و اعتبار دولتی برای آنها اختصاص نمی‌یابد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها موجب ارتقای امکانات و زیرساخت‌های رفاهی در اماکن مذهبی و امامزاده‌ها شده است.

این مسئول با اشاره اینکه تمامی عواید موقوفات صرف اجرای نیات واقف می‌شود، گفت: توزیع سبد میان نیازمندان، پرداخت هزینه درمان و تامین تجهییزات درمانی از جمله برنامه ها است.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اطلاعات بیش از یکصد هزار رقبه در سامانه جامع این سازمان ثبت شده و اسناد بیش از 6 هزار موقوفه گرفته شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: همزمان با دهه فجر و 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی 17 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه به ارزش 10 میلیارد تومان در مازندران افتتاح می‌شود که شامل ساختمان‌های تجاری، مسکونی و خدماتی رقبات موقوفات، ساختمان و شبستان آستان مقدس امامزادگان و احداث سرویس بهداشتی اماکن مذهبی استان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار