حجت الاسلام علوی:

۳۴۰ جلد کتاب برپایه اسناد ساواک توسط وزارت اطلاعات تدوین شد

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات تاکنون ۳۴۰ جلد کتاب برپایه اسناد ساواک تدوین کرده‌ است و این کتاب‌ها در استان‌های مختلف رونمایی شده که ۱۲ جلد آنها مربوط به مازندران است.
کد خبر: ۳۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 05February 2019

تدوین۳۴۰ جلد کتاب برپایه اسناد ساواک توسط وزارت اطلاعات /  رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «سید محمودعلوی» وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از ۱۲ جلد کتاب نقش مردم مازندران در انقلاب اسلامی که در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) بوستان ولایت ساری برگزار شد، با گرامی‌داشت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستم‌ستیزی را از ویژگی‌های مردم مازندران دانست، اظهار داشت: تدوین کتاب از جمله راهکارها برای پیشگیری از فراموشی است.

وی همچنین با اشاره به تدوین کتاب خیزش مازندران در انقلاب اسلامی بر پایه اسناد به جا مانده از اسناد سازمان مخوف ساواک اظهار داشت: این اقدام کوچکترین حق مردم مازندران بود تا گوشه‌ای از تاریخ این مرز و بوم تدوین و حماسه‌آفرینی‌های مردم استان به تصویر کشیده شود.

وزیر اطلاعات تسلیم ناپذیری برابر قدرت و حکومت ظالم و آغوش گشودن در برابر فرزندان اهل بیت را از ویژگی‌های مردم مازندران بیان کرد و گفت: مازندران مامن علمای بزرگ بوده و همیشه در عرصه مبارزات بالنده بوده است.

وی گفت: مردم منطقه در عرصه‌های مختلف در شکل گرفتن تاریخ عزت‌مندانه این آب و خاک نقش داشته‌اند و علمای مازندران از سال ۱۳۴۱ پیام حضرت امام خمینی (ره) را به این سرزمین رساندند و مردم مازندران پیام امام را درک کردند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه مازندران از همان ابتدا به حضرت امام «آری» گفت، افزود: عملکرد مردم در ۱۲ جلد کتاب رونمایی شده به اسناد ساواک درج و نشر شده است و نکته بارز آنکه مردم مازندران دست رد به سینه مارکسیست‌ها می‌زنند و دین باوری در کنار ستم‌ستیزی ویژگی بارز مردم مازندران است.

وی با گرامی‌داشت ایام فاطمیه اظهار داشت: مصیبت‌های حضرت زهرا (س) متعدد بود که رحلت حضرت رسول اکرم (ص) از جمله آن به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به مسئله فدک اظهار داشت: فدک هیچ تاثیر اقتصادی در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نداشت و آن را برای ترویج اسلام به کار گرفته بود و این مسئله ریشه در فرهنگ اهل بیت دارد.

وزیر اطلاعات با اظهار اینکه رهبری و مقام به عنوان ارزش دنیوی هیچ تاثیری برای حضرت علی (ع) و فاطمه (س) نداشته است، گفت: پست‌های دنیوی برای حضرت کم ارزش بوده و حضرت هیچ رغبتی به خلاف نداشته است.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: با رهبری حضرت علی (ع)، مسئله و سرنوشت اسلام و مسلمین بیمه می‌شد و از این حیث خلاف و رهبری برای حضرت دارای ارزش بود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: با درک و دقت در فرمایشات و صحبت‌های حضرت زهرا (س)، انحراف در مسیر رهبری در جامعه اسلامی برای این حضرت دردآور بوده‌ است و امامت نظام حکومتی برای مردم است و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شده بود.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: اگر نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شود ارزش‌های اخلاقی به خطر می‌افتد و این مسئله سبب رنجش حضرت فاطمه (س) شده بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه هر انقلاب برای مصونیت باید از انحراف در حرکت و تحریف در نگارش تاریخ مصون ماند ادامه داد: اگر انحراف در حرکت در انقلاب و تحریف در نگارش تاریخ انقلاب خودنمایی کند باید انسان‌های آزاده و فرزانه مخالفت و مقابله کنند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: کسانی که از مسیر ارزش‌های الهی منحرف شده‌اند نتیجه و سرنوشت بدی داشته‌اند و برای اینکه از مسیر منحرف نشویم باید با تاریخ بی‌تحریف ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: به فرمایش حضرت علی ملتی که فراز و فرودهای تاریخ او را از مسیرهای نادرست حرکت باز دارد و آشنایی با تاریخ چراغ راه آینده و حرکت درست در مسیر انقلاب خواهد بود.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وزارت اطلاعات گنجینه عظیمی از اسناد سازمان امنیت و اطلاعات (ساواک) را در اختیار دارد، گفت: وقتی دشمن شهادت به مبارزات یک شخصیت فرهیخته جامعه دهد در صحت آن کمتر می‌توان تردید کرد و جفای به مردم است که اسناد در گنجینه‌ها باقی بماند و مردم از آن بهره‌مند نشوند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به ساخت مرکز اسناد اظهار داشت: وزارت اطلاعات تاکنون ۳۴۰ جلد کتاب برپایه اسناد ساواک تدوین کرده‌است و در استان‌های مختلف رونمایی شده که ۱۲ جلد مربوط به مازندران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار