مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بیان حقایق دفاع مقدس باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: همانگونه که ایستادن در برابر دشمن و استمرار دفاع، خواست عمومی است، باید بیان حقایق دفاع مقدس نیز به یک خواست و مطالبه عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۳۳۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ - 05February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی نشست صمیمی و تخصصی سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه با هدف هم اندیشی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت­‌های رسانه‌­ای این استان در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به همت مدیریت روابط عمومی و تبلیغات اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی امروز (سه­‌شنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این نشست اظهار داشت: اگر عواملی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم 40 ساله آن شده را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که نقش اول را مبانی دینی ایفا کرده و ما را در این مسیر ثابت قدم نگهداشته است. نقش دوم را دین­‌مداران معتقدی ایفا کردند که حاضر شدند همه هستی خود را در مسیر انقلاب سرمایه‌گذاری کنند و انسجام بخش مبانی دینی و مؤمنین، ولایت فقیه بود که توانست این دو را به هم پیوند بدهد تا برای رسیدن به آرمان­‌ها، اهداف و خواسته­‌های بزرگ حرکت کنند.

وی افزود: نقطه کانونی­ دین­‌مداران و آنهایی که پای دین هزینه کردند، حماسه آفرینان پر عزت دفاع مقدس هستند. البته این نکته را باید متذکر شد که نباید تصور کنیم دفاع مقدس به پایان رسیده بلکه دفاع همچنان باقی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس وقایع مختلفی رخ داد که بیانگر حضور آحاد مختلف مردم در این حماسه عظیم بود. بیان این حقایق، از غفلت و گم شدن واقعیت‌­ها در غوغای پر تلاطم اتفاقات، مسائل روزمره و جنگ خبری جلوگیری می­‌کند. رسانه­‌های انقلابی نباید بگذارند که حقایق دفاع مقدس زیر انباشت اطلاعات و اخبار مفغول بماند بلکه باید با پرداختن به دفاع مقدس و وقایع آن، این حماسه بزرگ را همواره در ذهن جامعه زنده نگهدارند.

این مسئول تأکید کرد: همانگونه که ایستادن در برابر دشمن و استمرار دفاع خواست عمومی است، باید بیان حقایق دفاع مقدس نیز به یک خواست و مطالبه عمومی تبدیل شود. برای انجام این مهم، همه با هر ابزاری که در اختیار دارند باید به میدان بیایند و در جهت بیان مبانی و معارف دفاع مقدس گام بردارند.

یوسفعلی­‌زاده در پایان هماهنگ­‌سازی، انسجام‌­بخشی و هم‌­افزایی بیشتر رسانه­‌ها را در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس خواستار شد.

در ابتدای این نشست مسئولین و اصحاب رسانه ضمن بیان دیدگاه‌­ها و نقطه نظرات خود احیاء نمادهای دفاع مقدس، برقراری ارتباط بیشتر بین پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان، ارائه محتوا و سوژه از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جهت جریان­‌سازی، استفاده از ظرفیت تشکل­‌های مردم نهاد، لزوم تهیه پیوست رسانه‌­ای برای هر طرح را خواستار شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار