وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پیگیری 23 پروژه دولت الکترونیک/ بهره‌گیری از دیتاهای مرکز ملی تبادل اطلاعات 48 برابر شد

«محمدجواد آذری‌جهرمی» گفت: پیگیری محورهای ویژه‌ای به دستور رئیس‌جمهوری آغاز شده است که در حوزه دولت الکترونیک فعال‌سازی می‌شود. 23 پروژه مصوب در دولت الکترونیک داریم که باید تا سال 1399 این پروژه‌ها به اتمام برسند.
کد خبر: ۳۳۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ - 05February 2019

پیگیری 23 پروژه دولت الکترونیک/ بهره‌گیری از دیتاهای مرکز ملی تبادل اطلاعات 48 برابر شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی واقع در نمایشگاه بین‌المللی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تعداد تبادلات مرکز ملی تبادل اطلاعات از ماهانه دو میلیون به حدود 96 میلیون رسیده و 48 برابر شده و تعداد دستگاه‌های متصل نیز رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی افزود: پیگیری محورهای ویژه‌ای به دستور رئیس‌جمهوری آغاز شده است که در حوزه دولت الکترونیک فعال‌سازی می‌شود؛ 23 پروژه مصوب در دولت الکترونیک داریم که باید تا سال 1399 این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، پیگیری بحث سلامت است که در بابلسر در دو هفته گذشته بازدیدهای اولیه در این زمینه انجام شد و پیشرفت‌های صورت‌گرفته مطلوب بوده است.

آذری‌جهرمی ادامه داد: وزیر بهداشت از مجلس رأی اعتماد گرفت و احتمالاً هفته آینده به همراه وی به کرمان می‌رویم تا اتفاقاتی که در کرمان رخ داده را مرور کنیم و سریع اقدامی اجرایی انجام دهیم؛ در تلاش هستیم تا بتوانیم در چهار استان کشور سلامت الکترونیک را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1398 پیاده‌سازی کنیم.

وی گفت: در حوزه‌های دیگر نیز حذف اسناد کاغذی از چرخه ادارات و یا ارائه خدماتی مانند کارت هوشمند، کارت سوخت و موضوعات جانبی در دستور کار است که به‌عنوان پروژه‌های دولت الکترونیکی اضافه می‌‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هرچند در سطح دنیا 20 رتبه ارتقا داشتیم؛ اما با جایگاه مطلوب خودمان فاصله داریم و این ظرفیت می‌تواند 10 برابر شود؛ ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم و امیدواریم که سایر دستگاه‌ها هم همکاری کنند تا کار به‌خوبی پیش برود.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: طرح اینترنت کودک هم در لایه زیرساخت دسترسی است که اپراتورهای مخصوص کودک در حال حاضر فعالیت دارند، هم در لایه خدمات که اپلکیشن‌ها خدمات خود را توسعه دادند و هم در لایه محتوا که کودک‌آنلاین را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از 13 میلیون مخاطب ما در کشور که کودک و نوجوان هستند، تاکنون 1.5 میلیون نفر به این حوزه پیوستند و به‌طور جدی پیگری می‌کنیم که این ظرفیت بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار