طی مراسمی با حضور آیت الله یزدی؛

خانواده شهیدان «عسکری جمکرانی» و «عربی» در قم تجلیل شدند

خانواده‌های معظم شهیدان مجید عسکری جمکرانی و علی اکبر عربی از شهدای مدافع حرم استان قم طی مراسمی با حضور آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۳۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ - 06February 2019

خانواده شهیدان «عسکری جمکرانی» و «عربی» در قم تجلیل شدندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، همزمان با ایام الله دهه فجر دانشجویان و اساتید دانشگاه علمی و کاربردی شهردای قم با آیت الله یزدی دیدار کردند و در حاشیه این دیدار، با حضور آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مصطفی ملایی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم از خانواده شهیدان عسکری جمکرانی و عربی دو تن از شهدای مدافع حرم استان قم تجلیل شد.

آیت الله یزدی در این دیدار با اشاره به اهمیت شهادت در اسلام گفت: انقلاب اسلامی سبب زنده شدن ملت شد، اگر رزمندگان به میدان مبارزه علیه داعش نمی‌رفتند و در دفاع از آل الله جان فشانی نمی‌کردند باید با داعش در ایران می‌جنگیدیم.

شهید مجید عسکری جمکرانی نخستین شهید معلم مدافع حرم در کشور است که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به سوریه اعزام و در اوایل آذرماه سال ۹۶ درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید علی اکبر عربی در سال ۱۳۵۵ در روستای سرکوبه از توابع شهرستان خمین چشم به جهان گشود، این شهید والا مقام جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین (ع) از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود که ۱۴ بهمن ماه سال ۹۴ درگیری با نیرو‌های تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهر‌های شیعه نشین نبل و الزهرا به خیل شهدای مدافع حرم شتافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار