دریادار سیاری در پاسخ به دفاع پرس تشریح کرد؛

برنامه‌های ارتش در دهه پنجم انقلاب

معاون هماهنگ‌کننده ارتش «دشمن‌شناسی، تهدیدشناسی و طراحی راهبرد برای مقابله با دشمنان» را از برنامه‌های ارتش در دهه پنجم انقلاب اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۳۳۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 06February 2019

دشمن‌شناسی، تهدیدشناسی و طراحی راهبرد برای مقابله با دشمنان از برنامه‌های ارتش در دهه پنجم انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه نشست صمیمی ارتش با مردم و رسانه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر برنامه‌های ارتش برای دهه پنجم انقلاب اظهار داشت: یکی از موضوعات و راهبرد‌های ارتش در دهه پنجم انقلاب اسلامی دشمن‌شناسی، تهدیدشناسی و طراحی راهبرد برای مقابله با دشمنان است.

وی ادامه داد: برای مقابله با دشمنان علاوه بر تربیت نیروی انسانی باید در فناوری‌ها به‌روز باشیم و در حوزه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید وارد شویم.

دریادار سیاری درباره پیام ارتش به کشور‌های منطقه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و پشتیبانی همه‌جانبه ملت ایران آماده دفاع از تمامیت ارضی کشور در مقابل هرگونه تهدیدی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس، در خصوص حضور ناوگروه‌های نداجا در اقیانوس اطلس و آب‌های آزاد خاطرنشان کرد: حضور در آب‌های آزاد و اقیانوس اطلس از سال ۸۶ از مطالبات مقام معظم رهبری بوده است.

امیر سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان دست بلند نظام و مظهر اقتدار مردم در عرصه دریا‌ها حضور داشته باشد. ایشان همچنین فرمودند که ما قصد هیچ‌گونه تعدی و تجاوزی به مرز‌های آبی دیگران نداریم، اما چون آب‌های آزاد مطلق به همه ملت‌هاست، ما حق خود می‌دانیم که در آب‌های آزاد دنیا حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: امروز ما ضمن حضور در اقیانوس هند شمالی، خلیج عدن، دریاهای سرخ و مدیترانه و جبل‌الطارق، اقیانوس هند جنوبی و آفریقای جنوبی را دور زده‌ایم و در جنوب اقیانوس اطلس، در خلیج بنگال، دریای جنوبی چین و در اقیانوس آرام حضور یافته‌ایم. ما تقریبا در تمامی بنادر حاشیه اقیانوس هند تحت عنوان دیپلماسی دفاعی حضور پیدا کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: اقیانوس اطلس هم مثل همین آ‌ب‌های آزاد دنیاست و مطابق مقررات بین المللی می‌توانیم در هر جا که جزء آب‌های آزاد است، حضور پیدا کنیم. برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس نیز برنامه داریم و هرگاه سلسله مراتب فرماندهی دستور این مأموریت را صادر کنند، برای انجام آن آماده هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها