مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

رشد سواد آموزی در لرستان به ۹۳ درصد رسیده است

«رضا زینی‌وند مقدم» گفت: نرخ باسوادی پیش از انقلاب در استان ۳۶ درصد بود، اما امروز و در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب به ۹۳ درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۳۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ - 06February 2019

رشد سواد آموزی در لرستان به 93 درصد رسیده استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «رضا زینی‌وند مقدم» در حاشیه نشست روشنگری دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در خانه معلم با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحقق وعده‌های الهی بوده است، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ملت با دست خالی قدرت پوشالی 2500 ساله شاهنشاهی را از هم فرو پاشاندند و استکبار جهانی را به خاک ذلت کشاندند. درطول 8 سال دفاع مقدس و درهمه توطئه و ترفندهای دشمن در طول چهل سال نیز شاهد تحقق وعده الهی بوده‌ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی با همه انقلاب های دنیا متفاوت است و شاید برترین ویژگی انقلاب خدا محوری و اتکا به مردم بوده پس از چهل سال نیز با همین دو ویژگی  به راه خود ادامه داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی شاهد به بار نشستن بسیاری از اهداف، آرمان و شعارهای انقلاب بوده‌ایم، عنوان کرد: در همه حوزه ها نیز انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی داشته که یکی از آنها رشد و پیشرفت درحوزه علمی است به شکلی که قابل قیاس با  قبل از انقلاب نیست.

زینی وند با اشاره به اینکه نرخ باسوادی بیش از انقلاب طبق سرشماری سال 1355  در کشور 40 درصد و در استان 36 درصد بود، تصریح کرد: اما امروز و در آستانه 40 سالگی انقلاب طبق سرشماری سال 95 رشد نرخ باسوادی جامعه درکشور 92 و در استان 92.5 درصد بوده است  و اگر بخواهیم 97 را هم لحاظ کنیم بیش از 93 درصد می شود که رقم قابل توجهی است.

وی در ادامه گفت: همچنین  درسال 97 پوشش تحصیلی درکشور 98.3 درصد و در استان 93  درصد است که رقم خوبی است.

زینی وند افزود: درسال 97 ، 80 پروژه آموزشی، فرهنگی ورزشی و تربیتی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در حال اجرا است که 6 پروژه  از این تعداد امسال به بهره برداری می رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه یکی از افتخارات ما سند تحول بنیادین است که به دستور مقام معظم رهبری20 سال پیش استارت آن زده شد، تصریح کرد: این سند بزرگترین ومهمترین سند بالادستی وزارت آموزش و پرورش است که  اساس آن برمدرسه محوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: اجرای سند مهمترین برنامه ای است که باید در دستور کار همه مدیران ما قرار بگیرد و هربرنامه  ای که مانع اجرای سند می شود  باید کنار گذاشته شود.

زینی وند با اشاره به اینکه  این سند مدرسه را کانون تعلیم و تربیت می داند، اظهار داشت: بنابراین از همه مدیران تقاضا دارم نگاه معطوف به سند تحول بنیادین  داشته باشند.

وی بیان کرد: زنگ خطری که ممکن است متوجه نظام تعلیم و تربیت بشود شکافت و گسست  میان نسل گذشته انقلاب و نسل آینده است و این رسالت ما را سنگین تر می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه از یک طرف فضای مجازی و ازطرف دیگرنگاه سنتی خانواده که می تواند یک پاراداکس را در نسل جدید و جوانان ایجاد کند، عنوان کرد: با برنامه های مطلوب و سازنده در مدارس می شود این شکافت و گسست را ترمیم کرد و ارزشهای نسل گذشته را به نسل آینده انتقال بدهیم  و جوانانی تربیت کنیم  که بهترین الگویشان مفاخر ملی ، اسلامی و سرداران رشید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار