با نزدیک شدن به سالروز انقلاب فوریه؛

دادگاه بحرین حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر و حبس ابد هفت نفر را صادر کرد

همزمان با نزدیک شدن به هشتمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، دادگاه بحرین حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر را صادر و هفت نفر از آن‌ها را به حبس ابد محکوم کرد.
کد خبر: ۳۳۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ - 06February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دایره چهارم دادگاه جنایی بحرین امروز چهارشنبه حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر را صادر کرد.

دادگاه این شهروندان را به تأسیس یک گروه تروریستی و عضویت در این گروه، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح گرم و مهمات متهم کرده است.

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، «احمد الحمادی» رئیس دادستانی جرایم تروریستی گفت که هفت نفر از ۱۱ متهم این پرونده علاوه بر سلب تابعیت به حبس ابد و پرداخت ۵۰۰ دینار محکوم شدند.

دادگاه همچنین دو نفر را به ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت به ارزش ۵۰۰ دینار، دو نفر را به پنج سال حبس و پرداخت غرامت به مبلغ ۵۰۰ دینار و یک نفر را به سه سال حبس و پرداخت غرامت به ارزش ۱۰۰ دینار محکوم کرد.

شمار بحرینی‌هایی که سلب تابعیت شده‌اند به ۸۱۵ نفر رسید

«جواد فیروز» رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» امروز چهارشنبه اعلام کرد شمار شهروندانی که از سال ۲۰۱۲ تا کنون سلب تابعیت شده‌اند به ۸۱۵ نفر رسیدند.

فیروز امروز صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز ۱۱ شهروند بحرینی از جمله یک زن سلب تابعیت شدند و این سومین زن بحرینی است که سلب تابعیت می‌شود و شمار کسانی که امسال سلب تابعیت شدند به ۱۵ نفر و مجموع کسانی که تا کنون سلب تابعیت شده‌اند به ۸۱۵ نفر رسید.»

بحرین از سال ۲۰۱۱ سرکوب معارضان را تشدید کرده و شماری از معارضان از جمله روحانیون برجسته شیعه را زندانی و تابعیت تعدادی از آن‌ها را سلب کرده است.

شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» و «نبیل رجب» مدیر انجمن حقوق بشر بحرین از جمله چهره‌های برجسته معارض هستند که در زندان بسر می‌برند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار