امام جمعه موقت بیرجند:

درآمد سرشار فروش نفت در زمان رژیم پهلوی در کجای کشور هزینه می‌شده است؟

حجت‌الاسلام‌ «سید محمدباقر عبادی» با بیان اینکه پیشرفت‌های مستمر در دوران پس از انقلاب، دشمن را عصبانی کرده است، گفت: باید پرسید که در زمان رژیم پهلوی درآمد سرشار فروش نفت در کجای کشور هزینه می‌شده است؟
کد خبر: ۳۳۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ - 08February 2019

درآمد سرشار فروش نفت در زمان رژیم پهلوی در کجای کشور هزینه می‌شده است؟به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ «سید محمدباقر عبادی» امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: علی‌رغم فشارهای اقتصادی و کاهش فروش نفت اما پروژه‌های متعددی در سطح کشور و استان خراسان جنوبی در دهه فجر امسال افتتاح شد.

وی افزود: خشکسالی 19 ساله یکی از معضلات خراسان‌جنوبی است که یکی از اقدامات مهم در مبارزه با خشکسالی در خراسان‌جنوبی بحث مدیریت رواناب‌ها و آبخیزداری بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به دیدارش با «علی لاریجانی» در سال گذشته، تصریح کرد: در آن دیدار گزارشی از وضعیت استان خراسان جنوبی و تبعات خشکسالی چندین ساله ارائه کردم و خواستار مساعدت در این زمینه شدم.

عبادی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی از من خواست تا طرحی جهت ارائه به رهبر معظم انقلاب به وی ارائه کنم، اضافه کرد: آقای لاریجانی گفت «در صورت قبول طرح و اذن مقام معظم رهبری امکان اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی برای این طرح فراهم می‌شود».

وی اعلام کرد: با همکاری سازمان منابع طبیعی 2 طرح در حوزه آبرسانی به روستاها و آبخیزداری ارائه شد که با دستور رهبر معظم انقلاب مجموعاً 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد.

امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد: در ایام دهه فجر سدها و بندهای متعدد آبخیزداری به بهره‌برداری رسید و خراسان‌جنوبی در این زمینه به همراه 2 استان دیگر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

عبادی ادامه داد: با دستور مقام معظم رهبری بر برداشت از صندوق توسعه ملی، در مجموع حدود 99 سازه و پروژه آبخیزداری در خراسان‌جنوبی ساخته شده است که حدود 100 منبع آبی نظیر قنات، چاه و غیره از آن‌ها متأثر خواهند شد.

وی با اشاره به بودجه سال 98 عنوان داشت: خراسان‌جنوبی در بودجه سال آنیده یکی از اولویت‌های اصلی گازرسانی به شمار آمده است که البته اینها از برکات انقلاب اسلامی است زیرا در دوران ستمشاهی این اعتبارات در دربار شاه بلعیده می‌شد و به مردم نمی‌رسید.

عبادی با اشاره به تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی در تضعیف و نادیده‌گیری دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: هرچند مشکلاتی وجود دارد اما رسانه‌های غربی درپی گلستان نشان دادن دوران سیاه ستمشاهی هستند تا دستاوردهای انقلاب نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه رشد علمی کشور امروز 11 برابر رشد متوسط جهانی است گفت: «هیلاری کلینتون» در کتاب خاطرات خود از رشد علمی و فناوری ایران ابراز نگرانی می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: قبل از انقلاب 70 درصد بزرگسالان ما بی‌سواد بودند اما امروز به مرز ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی رسیده‌ایم، حتی در رژیم پهلوی 40 درصد دانش‌آموزان کشور توان رفتن به مدرسه نداشتند اما امروز وضعیت قابل مقایسه با گذشته نیست .

وی ضمن بیان اینکه پیشرفت‌های مستمر در بعد انقلاب دشمن را عصبانی کرده است عنوان کرد: قبل از انقلاب مجموعا 158 هزار دانشجو در کشور داشتیم که این رقم در حال حاضر به چهار میلیون رسیده است.

امام جمعه موقت بیرجند میزان راه‌های احداث شده در کشور را 38 برابر قبل از انقلاب دانست و متذکر شد: باید  پرسید که در زمان رژیم پهلوی درآمد سرشار فروش نفت در کجای کشور هزینه می‌شده است؟

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است، افزود: دلخوری مردم و مقام معظم رهبری نیز از بعضی مسؤولین نیز زیاد است چراکه در برخورد با مفاسد اقتصادی انتظار برخورد قاطع‌تر و بدون رودربایستی‌ می‌رود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه خوشحالیم مفسدان اقتصادی را در محکمه و پشت میله‌های زندان می‌بینیم، خاطرنشان کرد: اگرچه قوه قضاییه ایده‌آل ما و شما نیست اما قطعا پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها