حجت الاسلام رئیسی:

اقتدار و عزت ایران اسلامی یک سرمایه ملی است/ راه برون رفت از مشکلات کشور جهاد علمی و اقتصادی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز هیچ کس در کشور، منطقه و جهان نمی­‌تواند عزت و اقتدار ایران اسلامی را که نتیجه خون شهدا است منکر شود. این عزت و اقتدار سرمایه ملی است و باید با تمام وجود این سرمایه را حفظ کنیم.
کد خبر: ۳۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 11February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولین لشکری و کشوری در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع پایانی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا اظهار داشت: یوم الله روز جلوه قدرت حضرت حق از مجرای غیر طبیعی است. همه­‌ی روزها، روز خداوند هستند اما یک روز در تاریخ یوم الله می­­‌شود.

وی با بیان اینکه روز 22 بهمن 1357 روز نابودی قدرت­‌های باطل و حاکمیت حق، یوم الله است، خاطر نشان کرد: مبنای عالم بر این است که حق بماند و باطل نماند. هاضمه هستی باطل را نمی‌­پذیرد. هر چند چند صباحی باطل جولان می­‌دهد ولی عالم هستی از آن حق است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نزول برکات الهی برای هدایت و حیات انسان است. آنچه از شعاع نور خورشید ولایت بر زمین سرچشمه می­‌گیرد حیات انسانیت است که رویش­‌های زیادی را به همراه دارد.

ملت ایران اسلامی دچار سستی نشده است

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با گردش ایام همچنان جریان حق حفظ شده است. در دوران دفاع مقدس مردم و نیروهای مسلح با ایستادگی خود نگذاشتند وجبی از خاک میهمن اسلامی­‌مان از ایران جدا شود. امروز نیز شاهد هستیم مدافعان حرم که رویش­‌هایی پرتو ولایت الهی هستند از ارزش‌­های اسلامی دفاع می­‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدافعان حق هرگز دچار سستی نخواهند شد افزود: در مدت 40 سال حیات انقلاب اسلامی ملت ایران دچار سستی نشده است و در مسیر دفاع از ارزش­‌ها و دین گام برداشته و در مقابل همه جریان­‌های مخالف ایستادگی کرده است.

وی تصریح کرد: 40 سالگی انقلاب اسلامی، دوره پیری، عقب­‌گرد و توقف نیست، بلکه دوره نشاط، پختگی و امیدآفرینی است. دوره‌­ای است که انقلاب اسلامی با حضور ملتی تاریخ ساز و زمانه ساز انقلابی اصیل را با شعارهایی بلند رقم زد.

حضور در راهپیمایی 22 بهمن مرور شعارهای انقلاب است

رئیسی تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اعلام شعارهای انقلاب اسلامی و تأکید بر مبنا و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 40 سالگی انقلاب فرصتی است تا شعارها و اصولی که در 22 بهمن آنها را فریاد زدیم مرور کنیم. آنچه امروز بعد از 40 سال خداوند به عنوان نعمت به ملت ایران ارزانی داشته نتیجه اتکال به خدا و اعتماد به نفس مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: امروز دوست و دشمن معترف است که ایران مستقل‌­ترین کشور جهان است. آزادی بیان، مردم سالاری دینی، خودباروی ملت، پیشرفت­‌های علمی و فن‌­آوری از برکات انقلاب اسلامی است.

رئیسی ابراز داشت: انقلاب اسلامی از ابتدا شعار دین سرداده است. در مدت 40 سال حاکمیت جمهوری اسلامی در پارلمان، قانونی خلاف شرع تصویت نشده است. استقلال و جمهوری مبتنی بر شریعت خواست ملت ایران بوده است.

جهاد علمی و اقتصادی راه برون رفت از مشکلات است

تولیت آستان قدس رضوی جهاد و تلاش را برای حفظ انقلاب اسلامی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: امروز باید جهاد در عرصه علمی و اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد. مسئولین باید بدانند که راه برون رفت از مشکلات که یا ساخته دشمن و یا محصول بی تدبیری­‌ها است با جهاد علمی و اقتصادی ممکن می­‌شود. تجربه 40 ساله انقلاب نشان داده است که راه حل مشکلات امروز جامعه در دستان ملت ایران و جوانان برومند کشورمان بوده و چشم دوختن به اروپایی‌­ها کار اشتباهی است.

این مسئول گفت: امروز هیچ کس در کشور، منطقه و جهان نمی­‌تواند عزت و اقتدار ایران اسلامی را که نتیجه خون شهدا است منکر شود. این عزت و اقتدار سرمایه ملی است و باید با تمام وجود این سرمایه را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: استکبار 8 سال جنگ را بر ملت ما تحمیل کرد در حالی که هیچ سودی برای او نداشت. سال­‌ها جنگ نرم و رسانه‌­ای دشمن علیه ملت ایران راه به جایی نبرد. امروز شاهد جنگ سومی هستیم که تلفیقی از جنگ سخت و جنگ نرم است. دشمن در این جنگ به دنبال آن است تا با فشار آوردن به مردم ایران آنها را مجبور به عقب نشنی از مواضع انقلابی­‌شان کند.

رئیسی در پایان گفت: ما به دشمن بی اعتماد هستیم. ایستادگی بر مواضع انقلابی و مقاومت در برابر دشمن لازمه حرکت ما در مسیر انقلاب اسلامی است. مسئولین باید در عقد معاهدات بین المللی حفظ نظام، اقتدار ایران اسلامی و موقعیت انقلاب اسلامی را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها