سازمان ملل:

داعش همچنان خطرناک است و سه هزار نیروی خارجی دارد

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مسئول دفتر مبارزه علیه تروریسم در نشست روز دوشنبه شورای امنیت درباره تهدید داعش در عراق و سوریه گفت که این گروه تروریستی همچنان یک نوع تهدید به شمار می‌رود و سه هزار نیروی خارجی دارد.
کد خبر: ۳۳۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ - 11February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر ورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم در جلسه امروز (دوشنبه 22 بهمن ماه) شورای امنیت درباره تهدید داعش در عراق و سوریه اظهار داشت که سران داعش برای انجام عملیات تروریسم بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش العربیه، مسئول سازمان ملل تاکید کرد که داعش همچنان جهانیان را تهدید می‌کند و حدود سه هزار نیروی خارجی دارد.

ولادیمیر ورونکوف اظهار داشت که داعش اروپا، آسیای جنوبی و آفریقا را تهدید می‌کند و چند گروهک تروریستی و مراکز آموزشی در افغانستان دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم تاکید کرد که داعش ذخایر مالی و طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری دارد.

این نشست ساعاتی پس از اظهارات «جوزف ووتل» فرمانده نیرو‌های آمریکایی در منطقه غرب آسیا درباره آغاز عملیات خروج احتمالی نیرو‌های آمریکایی از سوریه تا چند هفته دیگر، صورت گرفته است.

«جوزف وتل» که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا را بر عهده دارد، بامداد روز دوشنبه گفت که نظامیان این کشور احتمالاً از چند هفته دیگر خروج از سوریه را آغاز می‌کنند.

فرمانده آمریکایی در پاسخ به این سوال که خروج نیرو‌های آمریکایی ظرف چند روز آینده اتفاق می‌افتد یا چند هفته دیگر گفت: «احتمالاً چند هفته. اما، باز هم باید گفت که همه چیز به اوضاع میدانی بستگی دارد.»

ترامپ آذرماه سال جاری با اعلام اینکه شکست داعش در سوریه به پایان رسیده از قصد خود برای خارج کردن نظامیان آمریکا از این کشور خبر داد.

بعد از اعلام این خبر، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و «برت مک‌گورک»، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

نزدیکان ترامپ با محوریت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» هم تحرکاتی را برای منصرف کردن ترامپ از این تصمیم آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار