با حضور امیر «قاسم فراوان»؛

بیست و دومین یادواره ۴۹ شهید روستای «صرم» قم برگزار شد

بیست و دومین یادواره ۴۹ شهید دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم «ابراهیم رشید» در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب با حضور مشاور عالی فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در روستای صرم برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ - 12February 2019

بیست و دومین یادواره 49 شهید روستای صرم قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، بیست و دومین یادواره ۴۹ شهید دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم «ابراهیم رشید» همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب با حضور امیر «قاسم فراوان» مشاور عالی فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در مسجد چهارده معصوم (ع) روستای صرم برگزار شد.

امیر فراوان طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره پا در رکاب ولی فقیه زمان و امام امت بوده به طوریکه بخشی از فرمایشات مقام معطم رهبری در دیدار اخیرشان با کارکنان نیروی هوایی نیز به این امر اختصاص یافت.

وی افزود: ارتش آمادگی دارد دوشادوش سایر نیرو‌های مسلح اعم از بسیج و سپاه پاسداران به اذن فرماندهی کل قوا هرگونه بد خواهی و بداندیشی به اسلام و ایران اسلامی را در نطفه خاموش کند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه به نقش پدافند هوایی به ویژه در رزم‌های مدرن اشاره و به تشریح عملکرد این یگان در طول دفاع مقدس و عملیات هایی، چون کربلای ۵ و والفجر ۸ پرداخت.

در این مراسم همچنین «سیدحسن علی العماد» دبیرکل جنبش مستقبل العداله تنها گروه شیعه دوازده امامی یمن، طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت فقیه اظهار داشت: عمق نگاه ما نسبت به سید علی الحسینی خامنه‌ای این است که ما عماریون یمن، ما فرزندان امام خمینی در یمن، ما ولاییون در یمن، هرکسی جلوی امام خامنه‌ای بایستد، ما جلوی او می‌ایستیم.

برپایی نمایشگاهی از تجهیزات و ادوات نظامی از روز قبل از برگزاری یادواره در ورودی روستا، استقرار دو دستگاه تانک زرهی، دو دستگاه توپ ۲۳ م. م.، یک دستگاه قایق عاشورا، تجهیزات دیده بانی و رصد موشک‌های کروز، اداوت سبک و نیمه سنگین، دوشکا، خمپاره ۱۲۰ و ۸۰ م. م. و آرپی جی ۷ و اجرای حرکات نمایشی و اعتماد به نفس گروه راپل اقتدار از جمله بخش‌های جنبی مراسم یادواره بود.

برپایی ایستگاه صلواتی، غرفه نقاشی کودکان، تجلیل از دو خانواده شهید ارتشی روستا به نام‌های شهیدان احمد قاسمی و رضا بختیاری و اجرای سرود گروه دانش آموزی نیز بخش های دیگری از مراسم را تشکیل می داد. 

همچنین امیر فراوان به همراه سرهنگ شمسعلی اسدی ارشد نظامی ارتش در استان و فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، و سرهنگ خیرآبادی فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی در حاشیه مراسم یادواره در منزل شهیدان «رشید» حضور یافتند و به مقام شهید بزرگوار دفاع مقدس و شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار