وصیت‌نامه بسیجی شهید سید امیرحسین نواب کاشانی (۲)/ حرمت خون شهیدان را نگه دارید

بسیجی شهید «سید امیرحسین نواب کاشانی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «شما برادران در سنگر داخلی کشور و شهر خود پاسداری دهید و ما از مرزهایمان پاسداری می‌کنیم و شما برادران سعی کنید حرمت خون شهیدان را نگه دارید».
کد خبر: ۳۳۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 14February 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، بسیجی شهید «سید امیرحسین نواب کاشانی» در تاریخ ششم بهمن ۱۳۴۳ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه رشیدیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه بسیجی شهید سید امیر حسین نواب کاشانی (۲) / حرمت خون شهیدان را نگه دارید

در ادامه وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، می‌خوانید:

«...پیام من به شما امت مسلمان و شهیدپرور و قهرمان این است که در همه لحظه زندگی خود قرآن و دستورات اسلام و زندگانی ائمه اطهار و شهدا را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهید. یک لحظه امام خمینی رهبر آگاه و بیدار انقلاب اسلامی را تنها نگذارید، دست از روحانیت اصیل و مبارز برندارید و این اصل را فراموش نکنید که آن‌ها بودند که به ما آگاهی و حرکت در همه مسائل دادند و به همین منظور است که قدرت‌ها و ابر قدرت‌ها درصدد توطئه هستند که به هر طریقی شده بین روحانیت و مردم جدایی و تفرقه بیاندازند.

دانش آموزان و دانشجویان متعهد و مسئول سعی کنند که درس خود را ادامه دهند و تخصص‌های لازم را پیدا کنند که ما دیگر به متخصصین خارجی احتیاج نداشته باشیم.

برادران و خواهران عزیز رسالت ما در مقابل اسلام و این همه شهید و (ناخوانا) ادامه دادن راه آن‌ها و رساندن پیام آن‌ها به همه جهانیان بس سنگین است! ما وارث عزیزترین امانت‌هایی هستیم که با جهاد‌ها و شهادت‌ها و یا ارزش‌ها‌ی بزرگ انسانی در تاریخ اسلام فراهم آمده است.

ما مسئول این هستیم که با این میراث عزیز شهدا و امامان و رهبرانمان و ایمانمان و کتاب‌هایمان امتی نمونه بسازیم تا برای مردم جهان شاهد باشیم و نمونه باشیم و این را بدانید که ما مدافع انسان‌های مظلوم در طول تاریخ هستیم و پیروزی ما پشتوانه پیروزی مستضعفان جهان بر مستکبران باشد.

سخنی با پدر و مادر عزیزم: پدر و مادر عزیزی که عمر عزیزتان و وقت عزیزتان را صرف بزرگ نمودن یکایک ما کردید شما اجری عظیم پیش خداوند دارید پدرجان شما مانند همه کارگران از صبح زود تا آخر شب زحمت کشیدید و این را می‌دانید که امام صادق (ع) می‌فرماید:

(کسی که برای آرامش خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهدی است که در راه خدا جهاد کند).

و تو‌ ای مادر عزیزم شما هم رنج و سختی زیادی تحمل کردی، اما عیب ندارد، زیرا همه‌اش برای اسلام است و این خوب است همیشه نسبت به مسائل شرعی اسلام، حساسیت خاصی داشتی و به ما گوشزد و نصیحت می‌نمودی و توسط شما پدر و مادر عزیز بود که ما هم به این راه کشیده شدیم.

شما مادر خیلی خوبی برای ما بودی و هستی. اگر در دوران زندگی شما را اذیت و آزار کردم از شما می‌خواهم از این لحاظ مرا ببخشی و از تو می‌خواهم در دعاهایت امام و شهیدان و رزمندگان را همیشه بیاد داشته باشی، اگر شهید شدم خودت را برای من ناراحت نکن، زیرا که ناراحتی تو ناراحتی من است.

مادر امروز آنقدر مادر‌ها فرزندانشان، روح تنشان و همه هستی شان را با عشق فدای حق ساختند که شمارشان از حد بیرون است اینان همه عاشق فرزندان خود بودند، اما همچنان با نشاط و اکنون می‌بینیم که با از دست دادن جگرگوشه‌هایشان هنوز بانشاطند، چون اینان به خدا می‌اندیشند و عشق به خدا بالاترین عشق هاست و شیر مادر از تو می‌خواهم که اینچنین باشی.

خدمت برادر عزیزم پس از سلام عرض می‌کنم که تا آخرین لحظه عمرتان از امام خمینی و رو حانیت خط امام جدا نشوید و همیشه خاری باشید در چشم دشمنان اسلام الحمدالله هستید و این را می‌دانم که اسلحه مرا زمین نخواهید گذاشت تقوی تقوی را پیشیه خود سازید، الگو باشید برای فرزندان خود و فرزندان خود را مفید برای جامعه بسازید.

و به همه دوستان و فامیل و آشنایان که به نحوی من نتوانستم از آن‌ها خداحافظی کنم سلام مرا برسانید و حلالیت بطلبید سخنی با گروه مقاومت داشتم که بگویم این گروه‌ها را با جان و دل نگهدارید و نگذارید کسانی بیایند و بین این گروه‌ها راتفرقه ایجاد کنند و باید جلوی آن‌ها ایستاد و با آن‌ها مبارزه کرد سعی کنید در آن جایی که هستید تبلیغ کنید برای برادران کلاس‌هایی بگذارید ماننند کلاس‌های عقیدتی، نظامی، قرآن، سیاسی و سعی کنید برادران گروه با هم با اخلاق اسلامی صحبت کنید و به همدیگر ناسزا و لقب نگویید. برادران دعا برای گروه بگذارید، چون همین دعا بود که انقلاب ما را به پیش برد.

گروه مقاومت سعی کند که اتحادشان بین آن‌ها زیاد باشد و یکی مسائل مهم‌تر برای گروه این است که از فرمانده خود اطاعت کنید و به قول امام که می‌گوید:

(اطاعت از فرمانده اطاعت ازولایت فقیه است).

شما برادران در سنگر داخلی کشور و شهر خود پاسداری دهید و ما از مرزهایمان پاسداری می‌کنیم و شما برادران سعی کنید حرمت خون شهیدان را نگه دارید و به خون جواد وصیتی که برای شما گفته بود به آن عمل کنید.

ان‌شاءالله که خدا نگهدار شما باشد و امام زمان یاور شما باشد.

التماس دعا»

انتهای پیام/900

نظر شما
پربیننده ها