دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان:

حل مشکلات امروز در گرو رجوع به «فرهنگ جهادی» است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: برای حل مشکلات امروز جامعه لازم است که به فرهنگ جهادی رجوع کنیم.
کد خبر: ۳۳۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ - 14February 2019

رهبری گفتند بروید یک جبهه تشکیل دهید/ امروز عناصر فرهنگی به تنهایی کارایی ندارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت الاسلام «محسن کریمی» دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان شامگاه چهارشنبه در همایش فعالان فرهنگی دفاع مقدس با اشاره به جمله حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «ما را بکشید ملت بیدارتر می‌شود»، اظهار داشت: دشمن در واکنش به این حرکت میلیونی مردم در ۲۲ بهمن اقدامات کوری را رقم زد و عده ای از عزیزان ما را در سیستان و بلوچستان به شهادت رساند؛ اما هرگز دشمنان راه به جایی نخواهند برد و هرچه ما را بکشند، ملت بیدارتر می شود.

کریمی درباره فلسفه تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال 92 رهبری فرمودند از مجموعه ها و عناصر دیگر به تنهایی کار برنمی آید، بروید جبهه تشکیل دهید؛ براین اساس ما از آن زمان به شناسایی مجموعه های فرهنگی روی آوردیم تا با رصد دقیق بتوانیم یک کار تیمی قوی تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه اگر نگاه ما به کلام رهبری نگاه حکیمانه باشد به این نتیجه می رسیم که جلسه فعالان فرهنگی باید زودتر تشکیل می شد، خاطرنشان کرد: سلطنت طلبها، مرتجعین، بهائیت و... علیرغم اختلاف نظرها، علیه جمهوری اسلامی متحد شدند و ضرورت دارد که ما هم علیه آنان متحد شویم و یک جبهه واحد را تشکیل دهیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم انجام کار گروهی بیشتر توسط عناصر انقلابی بیان کرد: تشکیل این جبهه به سختی پیش رفت بر این اساس سعی کردیم علاوه بر شناسایی در حوزه ترابرد کار کنیم تا کار گروهی را بیاموزیم و بدان عمل کنیم که در بعضی حوزه ها همچون حوزه هنر موفق شدیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات موثری در زمینه موسسات فرهنگی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از توقعات ما از ایجاد جبهه در عرصه دفاع مقدس بود که به لطف الهی این کار انجام گرفت؛ اما همچنان ما نیاز به شناسایی مجموعه های بیشتری برای تشکیل جبهه ای قوی تر داریم.

کریمی با بیان اینکه خیلی از استانها به گلستان شهدای ما غبطه می خورند، خاطرنشان کرد: همانطور که معروف است، جنگ به دست بچه های ما اداره می شد بعد از جنگ نیز امور فرهنگی به دست همین عزیزان اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل جبهه فعالان دفاع مقدس تعدادی از افراد دغدغه مند در عرصه دفاع مقدس جمع شدند و یک کار گروهی موثر را کلید زدند، عنوان کرد: گام دوم  جمع کردن پیشکسوتان این عرصه بود؛ چراکه لازم بود نگاه ما به عرصه دفاع مقدس یک نگاه واقع بینانه باشد و این امر نیازمند تشکیل جبهه ای از افرادی بود که در این زمینه تجربه داشتند و می توانستند حقیقت را برای ما روشن کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تا سال ۹۵ خیلی ها ما را باور نکردند، یادآور شد: آذر ۹۵ رهبری ما را فراخواندند و گفتند اردیبهشت ۹۲ مطلبی را گفتم ولی فکر نمی‌کردم بتوانید کاری انجام دهید، اما بنده مدام از کارهای شما گزارش می گرفتم و از اینکه تا کنون کارهای خوبی صورت گرفته است، خرسندم.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۴۰ سال تازه اول راه هستیم، تصریح کرد: ما امروز تازه به بعثت انقلاب رسیدیم و پیام ما به یمن و سوریه و پ... رسیده است؛ پس امروز زمان آغاز برنامه های بنیادین و اساسی است.

کریمی با بیان اینکه نگذارید دفاع مقدس در پیچ و خم دنیا گم شود، تاکید کرد: برای حل مشکلات امروز جامعه لازم است که به فرهنگ جهادی رجوع کنید و بدانید که بچه های این شهر تشنه اند و باید یک خط اتصال باید بین ما قرار بگیرد و نخ تسبیح ما را رهبری شکل دادند؛ پس با هم همکاری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار