مدیرکل ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح:

خانواده شهدا قدردان زحمات خادم‌الشهدا هستند

سردار «سعیدی» گفت: دقت و وسواس رزمندگان معراج شهدا در شناسایی پیکر مطهر شهدا در دوران دفاع مقدس و همچنین شناسایی پیکر مطهر شهدایی که بعد از جنگ در مناطق عملیات تفحص می‌­شوند برگرفته از شناسایی پیکر مطهر شهدای کربلاست که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.
کد خبر: ۳۳۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ - 14February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، اولین همایش بزرگداشت شهیدان «سیدحسین دوستدار» مسئول تعاون قرارگاه سوم قدس، «سیدحسن دوستدار» مسئول معراج شهدای قرارگاه کربلا، «حسن ابراهیمی» مسئول تعاون رزمی غرب و «فتح‌علی ظفری» و همچنین تجلیل از پیشکسوتان تعاون رزم شهرستان «گناباد» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر سعیدی» مدیر کل اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح، خانواده شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس شامگاه پنج‌شنبه (25 بهمن­‌ماه) در حسینیه روستای «ریاب» از توابع شهرستان «گناباد» برگزار شد.

سردار سعیدی در این مراسم با اشاره به توطئه­‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ریشه در غدیر دارد. ما وارث فرهنگ عاشورا هستیم. مگر دشمنان انقلاب می­‌توانند به راحتی این انقلاب ساقط کنند.

وی افزود: مردم کشورمان با خلق حماسه عظیم 22 بهمن نشان دادند که به انقلاب اسلامی وفادار هستند. تا زمانی که پشت سر ولایت حرکت ­کنیم و گوش به فرمان ایشان باشیم هیچ گزندی به این انقلاب نخواهد رسید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که همه دوران زندگی را جنگ احد می‌­دانند؛ خاطرنشان کرد: اگر در مسیر آرمان­‌ها و ارزش‌­های انقلاب اسلامی حرکت کنیم دشمن شکست خواهد خورد، اما اگر غفلت کردیم و به دنیا چشم داشتیم از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای ما تبیین کردند دور خواهیم شد و نتیجه به گونه‌­ای دیگر رقم خواهد خورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فلسفه معراج شهدا اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان معراج و خادم‌الشهدا که در کسوت گمنامی در معراج شهدای سراسر کشور با صفای دل و با معرفت به ساحت شهدا عرض ادب کرده و آنها را مورد تکریم قرار می‌­دادند. واژه خادم‌الشهدا واژه بسیار زیبایی بود که برای این عزیزان به کار برده می‌­شد.

سعیدی تصریح کرد: شهدا جزو بهترین‌ها نزد خدا بودند و جمعی در گمنامی خدمتگزار شهدا بودند و این کار ارزشمند، افتخار بزرگی برای خادمین شهدا بود. تک تک کسانی که در معراج شهدا خدمت می­‌کردند کارشان فقط برای رضای خدا بود.

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: خانواده شهدا قدردان رزمندگانی هستند که در معراج شهدای سراسر کشور فعالیت داشتند. دلیل این قدردانی هم این است که خادم‌الشهدا ضمن امانتداری، شهدا را تکریم می‌کردند. شما پیشکسوتان تعاون رزم باید قدر این سرمایه را باید بدانید.

وی در ادامه افزود: دقت و وسواس رزمندگان معراج شهدا در شناسایی پیکر مطهر شهدا در دوران دفاع مقدس و همچنین شناسایی پیکر مطهر شهدایی که بعد از جنگ در مناطق عملیات تفحص می­‌شوند برگرفته از شناسایی پیکر مطهر شهدای کربلا است که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد. ما به این فرهنگ افتخار می­‌کنیم. بنابراین خادمین شهدا باید قدر خود را بدانند چون صاحب آن فرهنگ هستند.

سعیدی ادامه داد: شما خادمین شهدا باید شکرگزار سرمایه عظیمی که اندوخته‌­اید باشید و به آن افتخار کنید و از این گوهر گرانبها صیانت کنید. من مطمئن هستم در روز محشر همه شهدایی که شما با آنها تماس داشتید و به آنها خدمت کردید دستگیر شما خواهند بود.

وی در پایان گفت: از شهدای روستای ریاب، شهیدان سیدحسین و سیدحسن دوستدار از شهدای معراج شهدا هستند. من شخصا از شهید «سیدحسین دوستدار» درس­‌های اخلاقی زیادی گرفتم. این شهید والامقام در عمل نمونه مجسم تقوا و تجسم عینی عبادت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار