امام جمعه کرمانشاه

بیانیه مقام معظم رهبری مسیر آینده انقلاب را مشخص کرد

آیت‌الله «مصطفی علما» گفت: بیانیه مقام معظم رهبری مسیر آینده انقلاب و اهداف آن را مشخص کرد.
کد خبر: ۳۳۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 15February 2019

مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن از اصل ولی فقیه و اصل نظام حمایت کردندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در اذکار نماز و آیات قرآن توصیه های مهمی به معاد و روز قیامت شده و به آنان که آیات قرآن را درباره قیامت انکار می کنند هشدار می دهد.

وی افزود: این تذکر به افرادی است که ملاقات خدا را تکذیب می کنند که البته منظور از ملاقات خدا در این آیات قرآن ایمان شهودی یا شهود باطنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اعمال ما حاضر است، بیان کرد: در روز قیامت به انسان دو جزا داده می شود یکی جزای عمل و دیگری خود عمل که به فرد نشان داده می شود.

وی گفت: قیامت به طور ناگهانی فرا می رسد همچنین در لحظه احتضار همه اصرار برای انسان کشف می شود و آن لحظه به گفته برخی از مفسران ورودی قیامت است.

نگاه به قیامت بازدارنده و حافظ انسان است

آیت الله علما ادامه داد: یکی از اسم های قیامت یوم الحسرت است که انسان تاسف می خورد همچنین واژه ی یوم الدین نیز به روز قیامت معنا می‌شود که هرروز در نماز به آن یادآوری می شود.

وی بیان کرد: در روز قیامت کسانی خسران می کنند که متوجه قیامت نبودند و ملاقات خداوند را تکذیب می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه در روز قیامت حتی نمی‌توان یک ذکر بگویم و آن روز تنها روز نتیجه است گفت: این دنیا محل عمل و تلاش است و انسان می تواند اعمال صالح انجام دهد.

به گفته آیت الله علما،  نگاه به قیامت بازدارنده و حافظ انسان است و هیچ گاه نباید آن را فراموش کنیم تا گرفتار زیان نشویم.

وی با تاکید بر اینکه قیامت به طور ناگهانی رخ می دهد و انسان یک باره از برزخ بیرون می‌آید و وارد قیامت کبری می‌شود افزود: اقتضای لطف الهی تفهیم همه مسائل است تا دچار خسران نشویم.

تقوا دژ محکمی برای ما است

آیت الله علما در ادامه با اشاره به سخنی از حضرت علی علیه السلام مبنی بر اینکه تقوا دژ محکمی برای آنان است که به آن پناه می‌برند گفت: نباید تنها به زبان از تقوا دم بزنیم بلکه باید به آن پناهنده شویم.

وی با اشاره به روز سیزدهم جمادی الثانی به عنوان سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا از روز یکم اسفندماه به عنوان روز انتخاب اولین گروه از فقهای شورای نگهبان توسط امام راحل یاد کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین با گرامیداشت روز یکم اسفند ماه شهادت مرحوم حجت‌الاسلام شیخ فضل الله محلاتی نماینده امام خمینی(ره ) در سپاه، گفت: امروز روز روحانیت و روز دفاع مقدس است.

شکست استکبار جهانی از مردم ایران موجب شد تا دشمنان به اقدامات تروریستی دست بزنند

وی عنوان کرد: به دنبال شکست استکبار جهانی از مردم ایران با حضور آنان در یوم الله ۲۲بهمن برای تلخ کردن کام ملت بزرگ ایران دست به اقدامات تروریستی و شهادت جمعی از پاسداران زدند که از سوی حکومت اسلامی محکوم است.

آیت الله علما افزود: همانگونه که فرماندهی کل قوا فرمود این موضوع باید با جدیت دنبال شود و همسایه ها نیز متوجه باشند و دولت هم باید اقدامات قانونی مربوطه را انجام دهد.

وی حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را جانانه دانست و گفت: بسیاری از مردم به اذعان مصاحبه هایی که در صدا و سیما پخش می شد برای نخستین بار و تنها برای اینکه بی اثر بودن تحریم‌ها را به ترامپ نشان دهند در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب عملی به تحریم‌های امریکا است

خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه زبان و قلم از بصیرت و زمان شناسی مردم قاصر است عنوان کرد: این حضور مردم جواب عملی آنان به تحریم‌های آمریکا و دشمنان است.

وی اظهار داشت: این حضور مردم در حالی است که مردم با وجود سختی‌ها و تورم و گرانی‌ها حضور یافتند و دنیا از این حضور متحیر شد و این گونه از اصل اسلام و انقلاب و ولایت فقیه و نظام حمایت کردند.

بیانیه مقام معظم رهبری راه روشن انقلاب است

به گفته آیت الله علما، همچنین بیانیه مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حاوی بیان فرهنگ انقلاب و مسیر و اهداف آن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این بیانیه پر از نکات دقیقی است خاطرنشان کرد: ورود و خروج این بیانیه توجه به جوانان به عنوان سرمایه های کشورمان است در واقع منابع طبیعی نباید به عنوان سرمایه قلمداد شوند بلکه این جوانان هستند که سرمایه های کشور محسوب می شوند؛ آنان که فناوری های هسته ای را به دست آوردند و موشک ساختند و مدیریت هشت سال دفاع مقدس را در دست گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه همه در برابر جوانان مسئول هستیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در ابتدای بیانیه خود خطاب به جوانان فرمود جوانان عزیز باید از گذشته انقلاب و آینده آن حراست کنند.

نگاه و امید به داخل کشور رمز موفقیت است

وی با بیان اینکه ایشان از مسئولین خواستند که نگاه به داخل داشته باشند، تصریح کرد: از زمان قاجار و پهلوی کسی برای ملت ایران کاری نکرده است.

آیت الله علما افزود: تأکید مقام معظم رهبری به همه به ویژه دولتمردان به عنوان صاحبان امضای قانونی این است که به داخل نگاه داشته باشند که این رمز موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمود نباید به غرب خوش بین باشیم افزود: در حالی که گفته می‌شود ۹۸ درصد دارو در کشور تامین می‌شود تامین دارو از غرب به چه معناست در زمان جنگ و تحریم ما موشک می ساختیم چگونه است نمی‌توانیم چند قلم دارو را تهیه کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: همچنین مقام معظم رهبری از بینش بسیار و حکمتی والا برخوردار است و به عنوان پیشوای مردم راهنمایی جامعه را بر عهده دارد و در سایه این رهبری مردم با وجود باران و برف و سرما در اقصی نقاط کشور با وجود گرانی ها و تحریم‌های برای اینکه بگویند پای نظام ایستاده ایم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

مسئولان بدهکار مردم هستند

وی افزود: نباید این را فراموش کنیم که در طول هشت سال دفاع مقدس جوانان زیادی پرپر شدند امروز هم مردم ما بینش جهانی و بین المللی دارند و با حضور خود کنفرانس ورشو را بی ارزش کردند.

آیت الله علما ادامه داد: امروزه عیار معنویت در جوانان ما بالاست آنان در مراسمات شبهای قدر، اعتکاف، محرم حضور با شکوهی دارند همچنین معیار اخلاقی در عموم مردم بالاست بر همین مبنا ما بدهکار مردم هستیم.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها و هیئت ها بدانند ما به مردم بدهکار هستیم و تا جایی که توان داریم باید به مردم خدمت کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام راحل در زمان حیات خود فرمود به من خدمتگذار و نه امام و رهبر بگویید بنابراین باید خدمتگذار به مردم باشیم در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری عالمی حکیم است که به عنوان راهنما پیشگام همه مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار