به همت آستان قدس رضوی؛

نخستین مدرسه فصلی «روانشناسی اسلامی» افتتاح شد

به همت مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی نخستین مدرسه ملی و فصلی «روانشناسی اسلامی و اندیشه‌ورزی در روانشناسی» افتتاح شد.
کد خبر: ۳۳۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ - 15February 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نخستین مدرسه ملی و فصلی «روانشناسی اسلامی و اندیشه‌ورزی در روانشناسی» به همت مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

محسن اصغری نکاح مدیر مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در آیین افتتاح این مدرسه روانشناسی که با حضور محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی و جمعی از روانشناسان برجسته کشور در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: مدرسه فصلی به معنای دوره‌های فشرده آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی و یکی از رویکرد‌هایی است که در فضا‌های دانشگاهی برای ایام بین ترم و آزاد دانشجویان استفاده می‌شود و هدف از آن تبادل مطالب و یافته‌های علمی و اندیشه‌ورزی است.

وی به تفاوت مدرسه فصلی با کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: در کارگاه‌های آموزشی محوریت با یک یا دو استاد است، اما در مدرسه فصلی اساتید متعددی در حوزه‌های مختلف دانش خود را به صورت یافته‌های جدید ارائه می‌دهند که ماحصل این کار مطالعه و تألیف است.

وی افزود: مدرسه فصلی روانشناسی اولین مدرسه‌ای است که در مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده و امیدواریم این امر استمرار داشته باشد، زیرا این اقدام شروعی برای رونق گرفتن طرح مباحث فصلی در حوزه روانشناسی اسلامی است.

وی مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی را فرصتی برای تعامل علمی و حرفه‌ای متخصصان رشته روانشناسی ذکر کرد تا ضمن آموزش و برگزاری نشست‌های تخصصی بحث و گفت‌وگوی گروهی به ارائه سخنرانی، تبادل نظر و مناظره در حوزه روانشناسی با رویکرد اسلامی بپردازند.

مدیر مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در ادامه به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: ارائه آخرین تحولات روان‌شناسی اسلامی و ایده‌ها و تلاش‌های انجام پذیرفته و سیر تحول روان‌شناسی در ایران و جهان و طرح مباحث چیستی و چرایی روانشناسی اسلامی، مسائل روش شناختی و شیوه‌های برداشت از متون دینی از جمله اهداف این طرح است.

اصغری نکاح همچنین «چیستی و چرایی روانشناسی اسلامی»، «ضرورت اندیشه‌ورزی»، «مفهوم شناسی و ماهیت روانشناسی اسلامی»، «چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو»، «روش برداشت از متون دینی و سیر تحول روانشناسی اسلامی در ایران و جهان» را از جمله مهمترین سرفصل‌های این طرح برشمرد و گفت: در پایان این دوره به شرکت کنندگانی که حد نصاب آزمون را کسب کرده باشند گواهینامه پایان دوره مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره مطالعاتی طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۳، ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه با همراهی اساتید و صاحبنظران برجسته کشوری و با دعوت از دانشگاهیان و دانشجویان دکترا و مشاوران فعال در حال برگزاری است تا علاوه بر شبکه‌سازی میان اندیشه‌ورزان، دانش پژوهان و پژوهشگران رشته روان شناسی اسلامی، آخرین ایده‌ها و دستاورد‌های نظری را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها