با حضور رئیس‌جمهور؛

زیردریایی «فاتح» به ناوگان نداجا ملحق شد+ مشخصات

پیشرفته‌ترین زیردریایی ایران امروز با حضور رئیس جمهور در بندر عباس رونمایی و به ناوگان نداجا ملحق شد.
کد خبر: ۳۳۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 17February 2019

زیردریایی «فاتح» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس از بندرعباس، «زیردریایی فاتح» پیشرفته‌ترین زیردریایی ایران که به دست متخصصان داخلی ساخته شده است، امروز در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، زیردریایی فاتح از سامانه‌های سوناری، رانش الکتریکی و مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیرسطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده‌ها سامانه مدرن دیگر برخوردار است.

در این زیردریایی بیش از ۴۱۲ هزار قطعه استفاده شده و برای ساخت آن بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفرساعت کار صورت گرفته است.

زیردریایی فاتح با تناژ سطحی ۵۲۷ تن و تناژ زیرسطحی ۵۹۳ تن از عمق عملیاتی ۲۰۰ متر، سرعت سطحی ۱۱ نات و سرعت زیرسطحی ۱۴ نات برخوردار است.

این دستاورد حاصل همکاری متخصصان صنایع دفاعی کشور با ۱۲۰ مرکز صنعتی، ۱۹۵ مرکز پژوهشی، ۸۰ شرکت دانش‌بنیان، ۵۷ مرکز دانشگاهی و ۴۸ مرکز طراحی کشور است.

مأموریت اصلی زیردریایی فاتح مقابله با یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی با استفاده از اژدر و موشک است.

این زیردریایی می‌تواند به صورت انفرادی و یا گروهی (به همراه سایر زیردریایی‌ها، یگان‌های شناور و تجهیزات ساحلی) عمل کند. ماموریت مهم دیگر این زیردریایی مین‌ریزی در دریاست و چناچه تهاجم آبی خاکی به سواحل کشور متصور باشد، از این کلاس زیردریایی در فاصله مناسب از ساحل به عنوان یگان جلودار، با هدف مقابله با یگان‌های آبی-خاکی حامل نفر و تجهیزات دشمن استفاده می‌شود.

همچنین ازجمله مأموریت‌های حائز اهمیت زیردریایی فاتح در زمان صلح، عملیات تجسس و جمع‌آوری اطلاعات است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار