بازتاب سخنان فرمانده سپاه در رسانه‌های پاکستان

رسانه‌های پاکستان اظهارات اخیر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد انتظار از کشورشان برای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با ایران را بازتاب دادند.
کد خبر: ۳۳۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ - 17February 2019

بازتاب سخنان فرمانده سپاه در رسانه های پاکستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از ایرنا، روزنامه اردو زبان «امت» چاپ شهر راولپندی نوشت: سرلشکر محمد علی جعفری در واکنش به حمله تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان ایران گفت که، پناهگاه‌های عناصر ضد انقلاب و تروریست‌ها در مناطق مرزی پاکستان وجود دارد.

روزنامه انگلیسی زبان نیوز پاکستان در تیتر خود با عنوان هشدار فرمانده ایرانی به پاکستان، نوشت: ایران از پاکستان خواست تا علیه عناصر ضد انقلاب و عوامل اصلی حمله تروریستی اخیر اقدام کند.

نیوز افزود: سرلشکر محمد علی جعفری گفت، اگر پاکستان به مسئولیت خود عمل نکند ایران براساس قوانین بین‌المللی برای محافظت از مرزها، از حق دفاع از خود برخوردار است.

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان نیز با انعکاس تصویری از تشیع پیکر شهدای حمله تروریستی اخیر در زاهدان، نوشت: فرمانده سپاه پاسداران ایران، پاکستان را به حمایت از عناصر ضد انقلاب در خاک خود متهم کرد.

«داون نیوز» افزود: سرلشکر جعفری گفت که، پاکستان به مخفی‌گاه این عناصر که خطر بزرگی برای اسلام هستند، تبدیل شده است.

روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز نوشت: فرمانده سپاه پاسداران نیروهای امنیتی پاکستان را به پشتیبانی از عناصر ضد انقلاب و عوامل حمله مرگبار انتحاری اخیر در استان سیستان و بلوچستان متهم کرد.

این روزنامه انگلیسی زبان افزود: ایران گفته است که انتقام سختی را از تروریست‌ها و عاملان حمله انتحاری به نیروهای سپاه پاسداران خواهد گرفت.

در عین حال یک روزنامه پاکستانی امروز یکشنبه از سفر آتی هیاتی از این کشور به تهران با هدف بررسی ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل مرزی میان دو کشور خبر داد.

روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ راولپندی به نقل از منابع آگاه (بدون ذکر نام) نوشت: یک هیات بلند پایه از پاکستان قرار است با هدف رسیدگی به ملاحظات ایران درخصوص مسائل اخیر مرزی تا هفته آینده به ایران سفر کند.

روزنامه جنگ به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: پاکستان هرگونه وجود پناهگاه های اشرار و تروریست‌ها را در خاک خود رد می‌کند و فعالیت هر گروهی با عنوان «جیش» نیز در این کشور ممنوع است.

این منابع افزودند که انتظار می‌رود تا روزهای آینده عملیات‌هایی از سوی پاکستان علیه گروه‌های خشونت طلب انجام شود.

روزنامه جنگ نوشت: گروه تروریستی جیش‌العدل مسئولیت حمله تروریستی اخیر در ایران را برعهده گرفته با این حال فعالیت این گروه تروریستی در پاکستان ممنوع است.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان چهارشنبه شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی در جاده زاهدان – خاش، این اقدام را قویا محکوم و با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرد.

به نوشته روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس صورت گرفت، 27 نفر از حافظان مرزهای میهن اسلامی در این حادثه به شهادت رسیده و 13 نفر نیز زخمی شدند.

گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل (جیش‌الظلم) مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار